76

Re: Bijna koekjes

ik het de baksoda bij de etos gekocht staat bij de neusspray vitaminene het is een klein pakje groen met wit...

Wat heeft die Bakerella toch een leuke ideetjes he? Ik vind haar super! Dit was mijn creatie, al weer een poos geleden, maar ik zag nu pas dat er een topic van was!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6DVJLZDS.jpg

Achterop een etiket met het recept om af te bakken. Mijn pot was overigens kleiner hoor, ong 1 liter.

Groetjes uit Haarlem,
Nicole.

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

78

Dit was mijn creatie. Ik ga er nog een maken met blauw,groen en gele m&m's.
http://farm3.static.flickr.com/2660/4150226050_76c166d455_m.jpg

79

Wat een mooie dingen komen heir toch voorbij.

Volg je hart...want dat klopt!

80

Hee Annefleur, heb jij ook een etiket van de Flow gebruikt? Leuk! :Y

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

81

Ja His dat was een goede tip! Ik zie nu alleen dat alles er wel erg scheef in en op zit.

82

Dat is toch gewoon de charme van iets handgemaakts... ;) :D

83

Dames, heeeeeel hartelijk bedankt voor deze geniale tip!
Ik heb vandaag drie grote potten (1,5 liter) gefabriceerd voor mijn schoonfamilie. Door de m&m's op kleur te sorteren zien ze er toch verschillend uit. Ik ben er supertrots op. En zo'n gaaf etiket van Flow maakt het helemaal af! (ook daar drie verschillende gekozen voor de variatie)
Nu nog een stofje bovenop, of alleen een lintje, ik heb mooie weckpotten gebruikt dus die zien er toch ook al mooi uit vind ik.
Nogmaals heel erg bedankt!
(ik heb trouwens lichte en donkere basterdsuiker gebruikt ipv witte erbij, zodat het net wat 'gekleurder' is. Vind het erg mooi! Zal als ze helemaal af zijn wel een foto maken!)

84

Tip van mij: baking soda is bij de toko overigens ook verkrijgbaar, en veeeeeeel goedkoper dan bij de drogist.

85

Marieke schreef:

En zo'n gaaf etiket van Flow maakt het helemaal af! (ook daar drie verschillende gekozen voor de variatie)

heb je een tip om deze etiketten makkelijk te maken, Ik kreeg het maar niet voorelkaar......ene een foto hoort erbij....... ;)

86

Ik was twee weken geleden in amerika, en daar hadden ze in de wal-mart ook vele leuke variaties hiervan voor zowel koekjes als brownies. erg leuk als kado!

87

koekje schreef:
Marieke schreef:

En zo'n gaaf etiket van Flow maakt het helemaal af! (ook daar drie verschillende gekozen voor de variatie)

heb je een tip om deze etiketten makkelijk te maken, Ik kreeg het maar niet voorelkaar......ene een foto hoort erbij....... ;)

Ik heb via printscreen en paint een etiket uit het pdf-bestand gehaald en dat vervolgens in word voorzien van een tekstvak. Nogal omslachtig dus. Daarna uitgeknipt en met transparant plakplastic op de potten geplakt. Dat kan vast allemaal handiger! Van het weekend krijg ik weer photoshop, dat is misschien al ietsje beter maar al met al blijft het prutsen.
Ik had ook twee etiketten met heel veel friemeltjes, wat een knipwerk was dat! (per pot heb ik twee etiketten, een voor en een achter)
En hier dan de foto (niet zo duidelijk, want met flits was niks meer te zien en zo was het eigenlijk iets te donker):
http://i467.photobucket.com/albums/rr35/Maryxz/bijna2.jpg
Ik heb er nog geen pecannootjes in gedaan (die koop ik op de markt vrijdag) en er moet nog een lintje omheen. Verder vind ik ze erg leuk geworden!

88

Mijn chocolate chips zijn op en ik kan ze echt nergens in een normale winkel vinden. Kan ik ook gewoon stukjes chocolade of mokkaboontjes gebruiken?

89

Ik heb zelf ook mokkaboontjes gebruikt omdat ik nergens chocolate chips kon vinden. Werkte prima!

90

Ik heb een paar chocoladeletters in stukjes gehakt, wel erg veel werk...

91

Ik heb ze vorige week ook gemaakt en ongeveer 17 minuten gebakken op 160 graden (hetelucht), maar de buitenkant was behoorlijk hard, na 2 dagen in de koekjestrommel waren ze helemaal niet meer te eten. Ik heb nog even op de site van Bakerella gekeken, maar zij bakt de koekjes maar 10 minuten, zou dat dan inderdaad voldoende zijn? Ik heb nu een pot gevuld om cadeau te geven (ik moet nog een etiketje maken, als hij klaar is maak ik er een foto van), maar ik twijfel dus over het aantal bakminuten. Hoelang bakken jullie de koekjes?

Groetjes, Elly

92

Ik heb de koekjes denk ik 14 minuten in de oven gehad.
Toen ik na 10 minuten keek waren de balletjes nog niet helemaal uitgelopen tot koekjevorm zeg maar.
Na 14 minuten wel, maar waren ze nog wel iets 'chewy' niet super krokant. Geeft niks, vind ik namelijk juist erg lekker ;)

Denk dat de oventijd ook ligt aan de grootte van de balletjes deeg!

93

Even naar boven hijsen. Hoe moeten de koekjes uit de oven komen? Moeten ze dan nog zacht zijn?

Groetjes, Elly

94

hallo, leuk zijn ze die potten e
heb ze ook op bakerella zien staan.
Maar heeft er iemand een recept dat net in zo een pot past zonder die nootjes:-)
Ik wil hem namelijk voor iemand maken maar die is allergisch aan nootjes .
En lust geen havermout:-)

En dames jullie creaties zien er erg leuk uit!

95

Deze zijn idd heel erg leuk als cadeau.. in canada ook al veel gemaakt.
@elly.. ik maak regelmatig cowboy koekjes en de zijn bij mij 12-14 min in de oven.
@ cjke en de rest de deze ook wil probeeren met een andere recept.. zoek de recept de jij wil gebruiken voor koekjes.. gooi alles in een mengkom behalve de ei en boter natuurlijk ;) voorzichtig alles is een potje doen.. de recept aan passen tot de erin past (normaal moet je meer van alles erbij doen) alles weer in de mengkom gooien met ei en boter.. maak een test batch ;) lekker toch.. en als et goed is weet je nu hoeveel van alles je erin moet doen om super not quite koekjes te maken.

96

Elly67 schreef:

Even naar boven hijsen. Hoe moeten de koekjes uit de oven komen? Moeten ze dan nog zacht zijn?

De koekjes zijn inderdaad nog zacht als ze uit de oven komen. Ze worden hard als ze afkoelen.

97

http://farm3.static.flickr.com/2528/4174156162_5de287d6e1_m.jpg
Mijn blauwe versie met blauwe, gele en groene m&m's.

98

Die is ook leuk!! :Y

99

Zooo sweet.

Helaas ook besmet met het bakvirus:)