1

Onderwerp: Taart "bekleden" met frosting/icing

Wie heeft er ervaring met het bekleden van een taart met frosting of icing dus een boter creme ofzo. Dit zie je vaak op amerikaanse of engelse websites voorbijkomen. Ik heb het laatst gedaan maar het recept was niet helemaal goed het bleef veel te dun. Maar het was veel minder machtig dan met marsepein, sommige wilde zelfs een tweede stukje dat gebeurt normaal nooit. Nu zoek ik dus een goed recept en een goede techniek. Wie heeft hier ervaring mee??

2

Re: Taart "bekleden" met frosting/icing

Ik versier mijn taarten met icing en met icing bedoel ik buttercream icing vindt ik veel lekkerder dan fondant en vooral voor kinder taarten vindt ik icing lekker
Mijn icing wordt gemaakt op basis van boter en crisco als ik het spier wit wil hebben doe ik alleen crisco en geloof mij in het begin ga je zeggen bah wat vies maar het is echt niet zo ik zal zeggen probeer de recept van Wilton, ik gebruik dit ook voor mijn taarten en ik vindt hem heel lekker :)
Als je meer wil weten mail me maar of je kan ook op youtube kijken daar hebben ze heel veel over icing ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

3

Maar icing is dan toch alleen maar bedoeld voor het spuitwerk? Of niet?

Toevallig heb ik gisteren mijn americaanse vriendin gemaild voor het recept en dat zou ze nog aan me doormailen. Mocht iemand dan interesse hebben !?

Groetjes Mimi

4

Nee, icing is een verzamelnaam.

Ik heb het

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Misschien kun je eens op cakecentral kijken, daar heb je veel recepten staan. Of misschien op de site van Lara, veel van creme vullingen kun je ook gebruiken om af te smeren mits ze wat steviger zijn

6

Maar in de hebshop hebben ze een buttercream van Wilton in een groot verpakking en die is heel erg lekker en is ook l goed voor de spuit werk als ik geen tijd heb om icing te maken gebruik ik deze en heel veel mensen vinden dit ook lekker ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

Op de Antillen en in Suriname wordt erg veel gewerkt met deze vorm van afwerken. De marsepein en fondant smelt daar onder je handen weg en crisco blijft redelijk stevig.

groeten Annemieke
Cake It

8 Laatst bewerkt door Freya (30-11-2009 19:46)

Ik hoop dat iemand nog bij dit topic leest die het antwoord weet op de vraag die ik heb: hoe zit het nou eigenlijk met de crisco die je erin stopt? Op verschillende plaatsen (oa bij het recept van Wilton en ik zag er ook een professionele dame op youtube voor waarschuwen) wordt gezegd dat je bij het maken van botercr

9

Hoi Freya, je kan gewoon jou crisco gebruiken want hier in Nederland hebben wij geen Hi Ratio shortening en dat houdt in dat shortening (plantaardige vet) met trans fat, vroeger hadden ze bij de hebshop wel de Trex dat uit Engeland komt maar nu niet meer dus we moeten het doen met wat we nu hebben en dat is Crisco
De verschil tussen de Hi ration en crisco is in de meng proces, de Hi ratio kan veel beter de vocht opnemen (proces) en ook kan je het proeven, als je met Hi ratio werk heb je niet zo'n vetachtige gevoel in je mond dat je nu wel de de nieuwe Crisco heeft en ik vindt niet dat je buttercream mooi rommig wordt of zoals ze zeggen fluffy maar het komt wel dicht in de buurt en het is vooral spier wit.
Dus ik hoop dat ze heel snel toch wel hi ratio hier in Nederland gaat verkopen want ik heb me suf gezocht hiervoor en tot nu toe niks, mij was verteld om bakkers vet te gebruiken maar dat was het ook niet. Maar in de tussen tijd kan je gewoon met de crisco werken maar verwacht niet hetzelfde resultaat als de film op Youtube :Y
Lang verhaal, als je het niet snap laat het me dan weten :thumb:

10

welke site is de hebshop?
ik kan het niet vinden op google
en hoe heete die icing die zo lekker is??
is dat geschikt om je cc mee te decoreren
en wordt het niet hard?

11

Bakkerij schreef:

welke site is de hebshop?
ik kan het niet vinden op google
en hoe heete die icing die zo lekker is??
is dat geschikt om je cc mee te decoreren
en wordt het niet hard?

De hebshop is de naam die hier gegeven wordt aan de webshop ;) Gewoon omdat je er zo hebberig van wordt. De webshop staat in de balk rechts ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Hebshop is het koosnaampje voor de webshop gelinkt aan deze site, en als je er even rondkijkt, weet je al snel waarom! :+ :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

Sorry Ilonka, ik had mijn berichtje met wat vertraging gestuurd; Ilonka had al hetzelfde gezegd! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

hahahaa ja idd ik weet dat het een heb ding is maar
ik dacht oooow dat is weer iets nieuws...
oke weer wat geleerd en over welke icing hebben jullie het precies
die van wilton?? die tube is zo klein 125gr
zijn er grotere tube's of bedoelde je wat anders

15

ze hebben het over 1 van die icings die bij ingrdienten staat en dan bij toppings en fillings, maar over welke precies dat weet ik niet ;)
er staat iig geen tubes tussen. die tube die jij denk ik bedoelt is echt voor decoratie

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

16

Wij hebben het over buttercream icing die je zelf kan maken, op de site van Wilton kan je ze terug vinden en als ik me niet vergis ook hier op de site kan je verschillende buttercream icing vinden, maar nu ging het om het wel of niet gebruiken van Crisco (plantaardige vet) met 0% trans fat
Je kan die ook vanuit de tubes gebruiken zie hebshop (webshop) maar dan zou ik de grotere pot nemen want  om te oefenen die gaat veel langer mee ;) en je kan het zelf dan kleuren veel leuker dus  :)

17

Ha Spices, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is me wel duidelijk, ik kan gewoon de crisco gebruiken die we hier kunnen kopen, al is dat - naar ik begrijp van jou - bij gebrek aan high ratio shortening.

Ik heb via o.a. youtube ook recepten gezien waar helemaal geen crisco/shortening in wordt gebruikt, alleen boter, poedersuiker, melk en (vanille)extract.
En ik zag ook bij de al genoemde dame dat die aanraadt om melk i.p.v. water toe te voegen als je crisco met 0% trans fat gebruikt, omdat de icing daar droger van wordt. Lijkt ook op wat jij al beschrijft.

Kortom, ik ga gewoon eens wat uitproberen en kijken wat het beste smaakt en werkt. Dank!

18

Your welcome ;)

19

Ik wil nog even opmerken dat 0% transvet dan misschien minder prettig verwerkt (heb totaal geen verstand van taarten decoreren met botercreme) maar het is een stuk gezonder.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g … t=transvet

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

20

Ha ja, dat is waar Jozien, inderdaad een goed punt. :)

21

Dat is ook wel zo ;)