1

Onderwerp: Wie heeft ween recept voor lang houdbare cake.

Ik ben op zoek naar een recept voor een cake die buiten de diepvriezer ongeveer 2 weken houdbaar moet zijn.
Wij gaan nl weg voor 1,5 weken, en wil een taart meenemen omdat er iemand jarig is op het einde van de vakantie.  Ik weet alleen niet of we daar een diepvriezer hebben. Dus moet de cake zeker 2 weken goed blijven, en natuurlijk dan ook nog goed smaken.

Alle smaken zijn welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken.

2 Laatst bewerkt door Lautje. (17-11-2009 19:38)

Re: Wie heeft ween recept voor lang houdbare cake.

Ik vraag mij zeer af of er een recept voor een cake bestaat die twee weken houdbaar, en dan ook nog te eten is :P

Groetjes Laura!

3

De engelse fruitcake is dat wel, toch :think:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Fruitcake, even googlen of hier zoeken naar recepten. :)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Zie je, ik wist dat er wel eentje was :P

Groetjes Laura!

6

fruitcake is heel lang houdbaar en hoeft zelfs niet in de vriezer! (Mag zelfs niet volgens mij)

7

kruidcake is ook lang houdbaar, mits goed verpakt ik plastic huishoudfolie

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Ben aan het twijfelen of madeiracake zou kunnen. Volgens mij is dat ook 2 weken houdbaar

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9

Kadohke schreef:

Ben aan het twijfelen of madeiracake zou kunnen. Volgens mij is dat ook 2 weken houdbaar

:Y

10

Kadohke schreef:

Het is zelf nog lekkerder ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

11

Jip, Madeiracake is twee weken houdbaar en wordt zelfs lekkerder naarmate hij langer staat! Ik bak alleen maar Madeira en dat 1 week van te voren. Goed inpakken in een zak (zoveel mogelijk lucht eruit) en dan op een donkere droge plaats. Mmmmm lekker!

Heb je het recept of zal ik hem posten?

12

@ Chantal: wat leuk.... nog iemand uit Elsloo ;)

13

ik ben wel erg benieuwd naar dat recept!! :)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

14

Nathalie schreef:

@ Chantal: wat leuk.... nog iemand uit Elsloo ;)

Jip, nog ene uit Aelse (Elserveld)! Jij?

15

Liekie schreef:

Heb het boek van Lindy Smith en daar staat het recept in voor verschillende afmetingen (rond). Voor ik me een muisarm typ...welke afmeting zal ik posten?

16

Ik weet dat ze in engeland voor de kerst een taart maken wat een maand van te voren gemaakt moet worden voordat het gegeten wordt.
Namelijk death by chocolate cake, maar dan moet je wel de echte death by chocolate cake recept erop na volgen. Ik kan eens navragen aan iemand die het misschien wel heeft. Ik heb zelf wel een recept voor death by chocolate, maar ik denk niet dat het of originele is die de engelse maken voor kerst!
Wel moet ik erbij vertellen dat het ontzettend machtig is, maar het is ook een hele leuke taart, want zodra iemand ervan gegeten heeft, ziet de binnenkant van zijn mond helemaal zwart incl de tanden van de chocolade :D

Het is wel een hele lekkere taart, zoals je misschien wel kan voorstellen :Y

Groetjes Mimi

17

Mimi2 schreef:

Ik weet dat ze in engeland voor de kerst een taart maken wat een maand van te voren gemaakt moet worden voordat het gegeten wordt.
Namelijk death by chocolate cake, maar dan moet je wel de echte death by chocolate cake recept erop na volgen. Ik kan eens navragen aan iemand die het misschien wel heeft. Ik heb zelf wel een recept voor death by chocolate, maar ik denk niet dat het of originele is die de engelse maken voor kerst!
Wel moet ik erbij vertellen dat het ontzettend machtig is, maar het is ook een hele leuke taart, want zodra iemand ervan gegeten heeft, ziet de binnenkant van zijn mond helemaal zwart incl de tanden van de chocolade :D

Het is wel een hele lekkere taart, zoals je misschien wel kan voorstellen :Y

Die klinkt goed!! :D Als je het recept kan vinden graag.....

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

18

Het recept wat ik hier heb liggen, kan ik hier neerzetten, maar wat ik al zei, ik ben er niet zeker van dat dit ook het originele recept is wat ze in engeland gebruiken, maar dan moet ik ff iemand mailen en zodra ik daar antwoord van heb, zal ik het zeker ook aan jullie laten weten.

Maar willen jullie ook het recept hebben wat ik hier heb liggen? En mag ik die dan in deze topic plaatsen of moet ik die dan plaatsen bij recepten???

Groetjes Mimi

19

@ Mimi2: post het recept maar bij de recepten en dan kan je hier een linkje plaatsen naar het topic bij de recepten ;)

20

chantal74 schreef:

Jip, nog ene uit Aelse (Elserveld)! Jij?

Is dat de bloemenwijk of de bomen? Ik zit er net tussen in maar niet in de vogelbuurt ;)

21 Laatst bewerkt door Mimi2 (18-11-2009 22:37)

Nathalie schreef:

@ Mimi2: post het recept maar bij de recepten en dan kan je hier een linkje plaatsen naar het topic bij de recepten ;)

Ik hoop dat ik het zo goed doe....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125637163

Ik heb tevens al een mailtje gestuurd naar degene van wie ik denk dat zij misschien wel de echte death by chocolate recept heeft, als dit niet de echte is ;)
Dus dat laat ik dan nog wel even weten!

Groetjes Mimi

22

Mimi2 schreef:

Ik hoop dat ik het zo goed doe....

:Y ;)

23

chantal74 schreef:
Liekie schreef:

Heb het boek van Lindy Smith en daar staat het recept in voor verschillende afmetingen (rond). Voor ik me een muisarm typ...welke afmeting zal ik posten?

Maakt me niet uit hoor,doe maar wat ;) Hoe dan ook blij ermee :D

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

24 Laatst bewerkt door chantal74 (19-11-2009 12:58)

komt ie! http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125637675

Heb trouwens ook het recept van fruitcake, daarover zegt Lindy Smith;
"Fruitcake should be aged for at least 1 month to allow the flavour to mature. Wdding cakes are traditionally stored for at least 3 months to give them a nicely matured flavour."
Dit recept is erg uitgebreid dus als er liefhebbers zijn kan ik een scan maken en mailen!

25

Hoi,
Bedankt voor alle tips.
Kan ik de madeira cake echt 2 weken goedhouden buiten de diepvriezer??
Het recept ziet er zo gewoon uit. Of komt dit door de extra meel?
Ik ga het in ieder geval proberen.