1

Onderwerp: botercreme extra, tis me niet helemaal duidelijk..

bij de faq las ik hoe je boterceme extra maakt, dat wil ik een keer proberen.Ik hoor te vaak dat de botercreme ( met de mix gemaakt ) te boterig smaakt. dus een combi met bbr is misschien wel een idee.

ik heb het recept gevonden,
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … 3Bme_extra

hoop dat het geen domme vraag is, maar nergens staat botercreme, moet ik in gedachten botercreme lezen als er boter staat ?? dus die botercreme van tevoren maken ?

bvd voor de hulp !

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: botercreme extra, tis me niet helemaal duidelijk..

Dit recept is niet met de mix. Dus waar boter staat gebruik je ook boter.

Ik vind de botercreme met de webshop mix juist helemaal niet boterig smaken! Vind hem erg lekker. Maar smaken verschillen natuurlijk.

3

Alleen poedersuiker mengen met boter = botercreme. Dit staat apart in het recept apart. bc+bbr= bc extra. Ik gebruik trouwens geen mix. Ik lees ook overal dat deze te boterig smaakt en zoals ik het nu doe vind ik goed.

4

Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt voor de uitleg !!  We gaan dat eens uitproberen.
Misschien heb ik teveel botercreme gemaakt en op mijn taarten gedaan, ik gebruik 2 pakjes roomboter, (en dan wel 200 gram mix enz..) voor een taart, en dat is misschien teveel van het goede. Vind het nog best lastig om niet teveel om de buitenkant te smeren. Ik moet ook zeggen dat niet iedereen vindt dat het naar boter smaakt, smaken verschillen duidelijk dus.

Neem je dromen mee de dag in..

6

Ik gebruik de mix maar ik neem 200 gram mix, 200 gram roomboter, 200 gram halvarine en 200 gram water, iedereen vind hem heerlijk op die manier.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

en vergeet de 200 gram poedersuiker niet :)

/

sandravos schreef:

Ik gebruik de mix maar ik neem 200 gram mix, 200 gram roomboter, 200 gram halvarine en 200 gram water, iedereen vind hem heerlijk op die manier.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

Claudia Mv 2 schreef:

en vergeet de 200 gram poedersuiker niet :)

/

sandravos schreef:

Ja idd Claudia>>>200 gram poedersuiker:-)))

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

9

Soof schreef:

Bedankt voor de uitleg !!  We gaan dat eens uitproberen.
Misschien heb ik teveel botercreme gemaakt en op mijn taarten gedaan, ik gebruik 2 pakjes roomboter, (en dan wel 200 gram mix enz..) voor een taart, en dat is misschien teveel van het goede. Vind het nog best lastig om niet teveel om de buitenkant te smeren. Ik moet ook zeggen dat niet iedereen vindt dat het naar boter smaakt, smaken verschillen duidelijk dus.

wow, dat is inderdaad wel heel erg veel!
logisch dat het dan te boterig smaakt. blegh...
dit gebruik ik:
1 pakje roomboter + 250 gram poedersuiker + smaakje is genoeg om 3 taarten mee af te smeren, of 2 groters.

1 pakje roomboter + 100 gram mix + 100 gram poedersuiker + smaakje is genoeg om 3 taarten 1 laag te vullen.