1

Onderwerp: sinterklaastaart - vulling

Ik wil eens gaan proberen om zulke mooie taarten te bakken zoals hier allemaal door jullie word getoond, maar het word mijn eerste taart, dus ik dacht laat ik eens beginnen met een sinterklaastaart en had ik zelf in gedachte om bv een speculaastaart te maken, maar moet ik hiervoor dan een vulling gebruiken? En wat voor vulling kan ik dan het beste maken?
Amandelspijs of iets anders?

Groetjes Mimi

2

Re: sinterklaastaart - vulling

Onderste laag: Speculoos met schuddebuikjes (beide broodbeleg), of ipv schuddebuikjes geplette speculaas of pepernoten (maar ik vind schuddebuikjes wel handig :))
Bovenste laag: Botercreme van de botercreme-mix met vanille-essence er door (dr oetker) en koek&speculaaskruiden er door heen gemengd (ook gewoon uit de supermarkt)

Heeeel lekker!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

3

Klink idd lekker, maar ik dacht om de bisquit te maken van speculaas, dus dan word het wel teveel speculaas ofniet?

Die botercreme-mix met vanille-essence is dat helemaal van dr. Oetker en te verkrijgen in de supermarkt?

Groetjes Mimi

4

Appelvlaaivulling met speculaascreme (botercreme met koekkruiden)
Of appeltaartpudding. of alledrie. 
(ik heb alledrie van t weekend in 1 taart gedaan, getrempeerd met amandelessence en  en t was zalig.)

5

Ik heb voor mn sinterklaastaart een laag met speculoos en een laag kersen(vlaaivulling) gebruikt, errug lekker!

6

Ik heb voor mijn sinterklaastaart bonbonbloc vulling van slagroom met een laag kruidnotenslagroom gebruikt. Geen idee of het lekker is, maar het leek mij wel een goede combi!

7

Ik wilde ook zoiets. Als ik speculaaskruiden door de bc doe, kan ik dit dan ook door de slagroomvulling doen? Of wordt dit te veel? Ik doe meestal 1 slagroomvullinglaag en 1 bc laag. Is het beter als ik alleen de bc met speculaaskruiden doe en de slagroom met bv pepernoten? De biscuit is 'normaal'

8

zelf zou ik niet kiezen voor een bc vulling. Je kan toch ook een laag bbr met speculoos of speculaaskruiden doen? Zelf zit ik aan zoiets te denken voor sinterklaastaart met een laag chocola van het 1 of ander dr bij

9

ik doe 1 laag met merenque bc met daardoor gemalen pepernoten en de andere laag met amandelspijs ;)
Ik had het al uitgeprobeerd met gewone bc met pepernoten en de andere laag met amandelspijs en het was overheerlijk en kreeg alleen maar positieve reacties!

Groetjes Mimi

10

ik vind persoonlijk bc jakkiebah,
ik had slagroom met spculaas kruiden gedaan, heel subtiel maar wel spannend

11

Mimi2 schreef:

Die botercreme-mix met vanille-essence is dat helemaal van dr. Oetker en te verkrijgen in de supermarkt?

Jaaa idd, van dr. Oetker. Maakt de botercreme erg lekker. Wel botercreme van de mix gebruiken :) Dan smaakt het echt helemaal niet boterig, maar is het een lekkere luchtige vanillecreme!!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen