1

Onderwerp: smelten fondant

tja heb de zoekfunctie al volop gebruikt maar word er niets wijzer van ( aleen juist meer verward).

ik heb gisterenavond een taart bekleed en gedecoreert met fondant.
deze had ik afgesmeerd met  de botercreme mix uit de webshop.
helaas is deze taart voor vannavond en is ie nu in mijn koelkast aan het smelten gegaan..
de vulling is   kersenjam en toblerone mousse.

nu lees ik dus bij zoekfunctie  dat ik dus niet de botercreme mix had moeten gebruiken omdat er water in zat .
maar ik lees hier vaker dat die juist gebruikt word om af te smeren.
is mijn koelkast dan te warm of ligt dat toch aan de bcmix.
koelkast gaat hier maar weinig open op een dag ..
en neem aan dat deze vullingen toch wel in de koelkast moeten staan ..
ik ben dus even de weg kwijt nu..

2

Re: smelten fondant

Het gaat vaak goed, maar soms ook niet als je botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb het ook gehad laatst!
Ik smeer altijd af met de botercrememix uit de webshop.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik normaal altijd marsepein gebruik.
Nu had ik fondant gebruikt omdat ik een voetbal had gemaakt en dus wit moest hebben. Wat denk je, mn prachtige voetbalvlakken schoven gewoon van de taart af!
Verschrikkelijk, ik heb alles er afgehaald...om 01.00 's nachts en opnieuw bekleed. Ik heb toen maar afgesmeerd met chocoladepasta omdat ik geen zin had om weer nieuwe botercreme te gaan mixen. Uiteindelijk was het echt nachtwerk geworden, maar ik was blij dat ik het gedaan had.
Ik denk dus dat het bij fondant niet kan die mix gebruiken, maar bij marsepein wel.
Dat is mijn ervaring althans. nadien smeer ik gewoon weer af met die mix ( met marsepein dan he ;) )

4

oke dat word dus gewoon  1 op 1 botercreme .
dat is dus gewoon de zelfde hoeveel heid roomboter als poeder suiker ..
moet ik eerst de roomboter mixen en daarna de poedersuiker  er bij of maakt dat niet uit .
en spuit je daar dan ook dijkjes mee?
alvast heel erg bedankt!!
enne ik kijk het even aan met de taart of ik hem nog opkan lappen voor vannavond ..

5

Ja inderdaad dezelfde hoeveelheid roomboter als poedersuiker. Je kan het gewoon bij elkaar gooien en mixen. En je kan kunt er ook dijkjes mee spuiten. Je kan het ook als vulling gebruiken, maar ik vind het echt niet lekker.
Ik hoop dat je hem nog kunt fixen voor vanavond.
Succes

6

Hoeft niet aan de botercreme-mix te liggen toch? Ik smeer altijd af met mix. Hooit ergens last van gehad. Lag het niet aan de koelkast?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

Almie schreef:

Hoeft niet aan de botercreme-mix te liggen toch? Ik smeer altijd af met mix. Hooit ergens last van gehad. Lag het niet aan de koelkast?

?? Zou niet weten hoe een koelkast daarvoor zou kunnen zorgen. Ervaring leert nou eenmaal dat de mix idd wel vaak (lang niet altijd!) voor smelten zorgt. Er zit nou eenmaal water in en water + fondant = smelten.

Ook ik riskeer het liever niet en smeer altijd af met 1:1 botercreme

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Hoe had je de taart in de koelkast gezet? Mijn ervaring is namelijk als je dat doet in een plastictaartdoos dat de taart inderdaad kan smelten met de mix (namelijk

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

9

nikki69 schreef:

Hoe had je de taart in de koelkast gezet? Mijn ervaring is namelijk als je dat doet in een plastictaartdoos dat de taart inderdaad kan smelten met de mix (namelijk

10

Ahhh het ligt aan de BCmix! Ik heb dus een stapeltje gemaakt 2 ervan afgesmeerd met witte en gewone chocoladeganace en 1 met de bcmix en juist die is dus gaan smelten! Ik baal als een stekker maar niks aan te doen... Snel opeten dus.

11

ik smeer altijd af met bcmix en heb nog geen gesmolte tart gehad. ik doe er altijd 50 cc minder water is voor de zekerheid. heb ook verschillende taartjes gemaakt met fondant .

12

Ik heb idd ook nooit last van smeltende taarten en ik smeer ook altijd af met bc-mix.
Vaag dat het zo verschillend kan zijn bij mensen :S:S

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Berichten [ 12 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » smelten fondant