1

Onderwerp: marsepein is vet

Ik heb  marsepein in de keukenmachine met kleurstof vermengd en laten draaien.Resultaat: een vette (olieachtige) marsepein. Geprobeerd het met poedersuiker te vermengen maar helpt niet. Ik bemerk niets aan de smaak. Kan ik hier nog mee aan de slag?

groetjes,

Ruth

2

Re: marsepein is vet

Welke marsepein heb je?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Sorry dat ik een beetje laar reageer, maar ik moet nog een beetje wennen hoe alles hier precies gaat.
Ik had nog marsepein liggen van Ikea. Omdat ik niet goed met mijn handen kan kneden heb ik het met de machine gedaan. Het werd een vette boel. Ik  ben deze week met taarten bakken begonnen, maar helaas mislukt het ene na het andere om moedeloos van te worden. Ik ben nu voor derde keer begonnen met een biquitdeeg te maken. Ik klop wel 15 minuten en heb een prachtig beslag in de oven maar iedere keer zakt deze in . Ik snap er werkelijk niets van. Misschien heb jij een idee?

vr.groetjes,

Ruth

4

Dat klinkt alsof je biscuits niet lang genoeg zijn gebakken. Of misschien klopt je oventhermometer niet en wordt je oven niet warm genoeg :think: ?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

het olie achtige komt doordat de marsepein dan te lang is gekneed of geroerd, dan komt alle amandelolie eruit, in principe niet erg behalve dat het glimt...

6

Het ene marsepein is wel vetter dan de ander. Die van ikea ken ik niet. Heb die hier van de shop van 1:3

Hoe lang bak je je biscuits, op welke temperatuur en in wat voor soort oven? Ik heb nl een hetelucht en die moet wat langer dan de conventionele oven.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

op school moet het op 180 graden en 25 min.... en dat is een gewone oven volgens mij

8

Ik doe 160 graden in hetelucht en dan gaat hij er zeker 40 a 45 minuten in.

Ik bak op 170 graden en dan staat hij er ook meestal wel 40 minuten in.......die van 30 cm dan.....ik prik altijd even met een sateprikker erin.......blijft er niets aan hangen...dan  is ie gaar........en je voelt het ook wel een beetje aan de tegendruk die je krijgt met prikken.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

10

De taart komt eerst omhoog en tijdens het bakken zakt deze in. Ik snap er echt niets want ik heb echt wel eens meer bisquitdeeg gebakken. Ik heb een hete lucht oven maar deze hoef ik niet perse aan te zetten. Ik bak op 175 graden. Ik heb een recept gebruikt van de duitse tv. 4 eieren, 4 lepels suiker en 4 lepels bloem. Ik heb bijna 15 minuten geklopt en het deeg was prachtig, maar helaas pindakaas!

11

hmm lijkt mij te weinig meel voor de eieren hoor.

12

Ik denk ook dat je recept niet klopt. Ik zou het recept van hier proberen of een mix uit de webshop. Beide gaan erg goed.

Succes en hou moed!

13

4 lepels bloem? Veel te weinig! Ik zou een van de recepten van de site proberen:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … sisbiscuit

Of mix kopen (hier uit de webshop, of Soezie) Dat kan helemaal niet mislukken (tenzij het toch aan je oven zou liggen ;) )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

De marsepein van IKEA is 1:1, dus niet te vergelijken met die van 1:3 of zelfs 1:4. Misschien kan je het mengen met fondant, soort marsefond maken. Ik geloof dat 1:1 niet echt geschikt is om uit te rollen, maar poppetjes boetseren kan er vast wel mee, toch?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

15

Ik heb een hetelucht oven en ik bak mijn kapsels altijd op 175 graden en 35 min en ik gebruik de mix van de hebshop. Dan kan het niet mislukken.

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

16

die van de ikea is erg lekker om te eten, maar ik vind hem erg ongeschikt om te verwerken tot decoratie voor een taart.

niet te moedeloos worden....ooit lukt het je wel. het is een prachthobby om zomaar mee te stoppen omdat het mislukt. misschien kun je via de webshop marsepein kopen en opnieuw beginnen.

bij mij mislukte de biscuits ook (en nu nog wel eens). geen idee waar het aan ligt, werk altijd hetzelfde.

veel succes en vooral plezier!

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

17

Misschien een domme vraag, maar wat is vetter 1:3 of 1:4 marsepein?

Groetjes, Sandy
www.sandystaarten.nl

18

de 1 staat voor het deel amandelen de 3 of de 4 staat voor het delen suiker.

volgens mij kan je zelf uitrekenen welke vetter is toch?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

19

tipsytaartje schreef:

de 1 staat voor het deel amandelen de 3 of de 4 staat voor het delen suiker.

volgens mij kan je zelf uitrekenen welke vetter is toch?

Haha, ja dat moet wel lukken!  :lol:

Groetjes, Sandy
www.sandystaarten.nl