1

Onderwerp: Nu bezig om merenque botercreme te maken, wat word bedoeld met pieken

Ik heb het eiwit en suiker geklopt tot het suiker was opgenomen en nu zit het al zeker 10 minuten in de keukenmachine, het ziet er mooi wit uit, is wel wat luchtig, maar wat word er nu bedoeld met pieken?

Ik kan de kom wel op op z'n kop houden, dan loopt het er een beetje stroperig naar beneden.

Of moet ik nog veel langer kloppen?

Mijn keukenmachine heeft maar 2 standen, misschien is het dat wel ???

Wie weet raad?

Groetjes Mimi

2

Re: Nu bezig om merenque botercreme te maken, wat word bedoeld met pieken

Het gaat er om dat je, als je de klopper uit het mengsel haalt, pieken kunt trekken.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

dat kon ik wel, het waren een soort van stroperige pieken. Ze bleven niet omhoog staan toen het los kwam van de klopper, als je begrijpt wat ik bedoel?

Groetjes Mimi

4

In principe moet het wel stijver dan dat. Je moet de kom bij wijze van spreke ondesteboven boven je hoofd kunnen houden, zonder dat de inhoud op je hoofd terechtkomt.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

makatralsy schreef:

In principe moet het wel stijver dan dat. Je moet de kom bij wijze van spreke ondesteboven boven je hoofd kunnen houden, zonder dat de inhoud op je hoofd terechtkomt.

Maar dat kon ik ook! Ik heb de kom ondersteboven gehouden en er viel niks uit.

Groetjes Mimi

6

Mimi2 schreef:
makatralsy schreef:

Maar dat kon ik ook! Ik heb de kom ondersteboven gehouden en er viel niks uit.

Gelukkig maar :D
Dus het is goed gegaan?