1

Onderwerp: vraagje over afsmeren

Als je je taart gaat vullen en afsmeren moet het daarna dan eerst nog ff in de koelkast om op te stijven of kun je gelijk door gaan met de opmaak...

2

Re: vraagje over afsmeren

ik ga het liefste natuurlijk gelijk door, maar even laten rusten in de koelkast ongeveer 15-20 minuten is wel beter voor een mooier en strakker resultaat dus dat doe ik dan eigenlijk ook altijd....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Even je titel wat meer inhoud gegeven...

En als antwoord: kan wel, maar hoeft niet pers

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik vul en smeer de taart af en zet 'm dan even in de koelkast. In de tussentijd kleur ik het marsepein en rol het uit en dan haal ik de taart weer uit de koelkast om te bekleden.

5

Ik ben dan nog een beginner, maar geduld is een schone zaak, ik zet ze ook altijd terug voor 20 minuten.

Groetjes Suz@n

6

Hier hetzelfde. Tijdens het kleuren en uitrollen van de marsepein staat de taart even in de koelkast.

Groetjes, Natasja

7

idem dito.

vaak strijk ik mijn taart na het koelen nog even extra strak.

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

8

ik zet hem ook ff in de koelkast dan kan ik de rest opruimen!

9

als ik de taart na het smeren in de koelkast zet, moet ik de taart dan in een doos bewaren (want folie erover gaat plakken denk ik) of kan het zo in de koelkast staan zonder iets erover?

Groetjes Mimi

10

en kan ik de taart dan ook langer laten staan in de koelkast wanneer het nog niet bekleed is, maar alleen afgesmeerd?

Groetjes Mimi

11

ik smeer meestal avond van te voren af, volgende ochtens is die steen hard, helemaal strakmaken, en bekleden

12

Ook  bij mij gaat 'ie meestal weer in de koelkast. Voor even, maar liefst de hele dag. Als ik dat niet doe, dan gaat de botercreme tussen de lagen wat uitzakken, en dat zie je dan als ribbels in je fondant. Goed opgesteven botercreme geeft, zoals hier eerder gezegd, een strakker resultaat. Als het even kan, doen dus!
Groet, Chris

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

13

tip van de dag, blueband boter wordt niet hard!!!!!

14

Je kan ook beter roomboter gebruiken, die wordt wel hard...