1

Onderwerp: gumpaste? mexican paste?

Ik ben nog maar pas begonnen en heb al veel sites gezien. En kom dus ook veel recepten tegen. Mijn vraag is...is gum paste hetzelfde als mexican paste? En dit heb je alleen nodig als je gaat boetseren? Denk ik. Dus niet voor een puzzelplaatje, neem ik aan...

2

Re: gumpaste? mexican paste?

Voor een puzzelplaatje kun je gewone fondant of marsepein gebruiken. Als je wilt gaan boetseren kun je het beste zelf fondant verstevigen met tylose-poeder. Mexican paste wordt volgens mij vooral gebruikt bij bepaalde uitstekers en bij het maken van bloemen. Gumpaste wordt ook gebruikt voor b.v. bloemetjes of voor het fijnere modelleerwerk. Heel veel informatie over dit soort dingen is terug te vinden in de FAQ in het menu aan de linkerkant.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Dankjewel! Ik hou erg veel van bloemen en wil hier dus veel taarten mee decoreren. Daar heb ik dus gumpaste voor nodig, toch?

4

Nou...eigenlijk niet. Ik denk dat je in eerste instantie alleen maar bloemen met uitstekers wilt maken, h

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Ja, het zijn eigenlijk simpele bloemetjes die ik op de taart wil. Ik denk veel te moeilijk,denk ik :/ . Maar als ik bv dunne bloemblaadjes wil die een echte, beetje  omgekrulde bloembladvorm hebben, heb ik aan tylose dan ook genoeg? Ik ben echt een leek op dit gebied. Nog wel, tenminste :)

6

Esther68 schreef:

Ja, het zijn eigenlijk simpele bloemetjes die ik op de taart wil. Ik denk veel te moeilijk,denk ik :/ . Maar als ik bv dunne bloemblaadjes wil die een echte, beetje  omgekrulde bloembladvorm hebben, heb ik aan tylose dan ook genoeg? Ik ben echt een leek op dit gebied. Nog wel, tenminste :)

Ja hoor, met fondant met tylose lukt dat wel, hoor!

7

Dankjewel Katja. Ik ben al veel wijzer, tenminste op taartgebied dan :) , dan ik was

8

Esther68 schreef:

Dankjewel Katja. Ik ben al veel wijzer, tenminste op taartgebied dan :) , dan ik was

Graag gedaan :Y

9

Als je ook nog een flinke lik crisco door de fondant doet (nadat de tylose helemaal is opgenomen anders heb je kans dat het gaat klonteren) krijg je een elastischer geheel dat minder kwetsbaar is (ook na het drogen). Vandaar de naam 'gum'-paste.
En hiermee kun je inderdaad de randjes mooi bewerken met minder kans op scheurtjes/rafels aan de randen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

Ik gebruik gumpaste om letters te maken met tappits...anders krijg ik ze er echt niet uit! En voor de rest gebruik ik het helemaal niet.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.