1

Onderwerp: help, 1e keer puzzelen...en nu?

Hallo,
Ik ben vanmiddag de 1e keer aan het puzzelen, een teigetje........hoe kan ik hem nu het beste bewaren dat ie ook aan elkaar blijft? Sommige stukjes plakken niet zo goed aan elkaar, is het een optie om het in te vriezen? of beter luchtdicht bewaren?
grrrrr hier had ik beter over na moeten denken.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: help, 1e keer puzzelen...en nu?

op een insteekhoes voor papier en dan in een luchtdicht bakje...
(zo heb ik toevallig mijn gepuzzelde teigetje bewaard vorige week, werkte perfect!!!)

3

ok, maar ergens ben ik bang dat ie uit elkaar valt..........

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

4

Dit vraag ik me dus ook af, Er staat zoveel geschreven en er zijn heel veel how to's maar ik vraag me af, Hoe blijven de puzzelstukjes nu aan elkaar zitten???
En als ik tylose erdoor meng, is dat goed te eten???

Groetjes Suz@n

5

Niemand...?

Groetjes Suz@n

Heb 1 keer tylose gebruikt om het hard te laten worden, dacht dat dat makkelijker was.........maar dat doe ik nooit weer....het brak aan alle kanten, de kleine stukjes ook zelfs. Dus ik gebruik marsepein, ik snij de stukjes uit. Leg het in elkaar op bakpapier, folie of insteekhoes.....bewaar het luchtdicht. En haal het er stukje voor stukje weer uit als ik het op de taart leg...en puzzel het dan weer netjes in elkaar.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

7

Ik laat ze op het insteekhoesje liggen, dan vershoudfolie erover en in een bakje doen.
Als ik 'm op de taart wil leggen, leg ik het insteekhoesje met puzzelplaatje een paar minuutjes in de vriezer en zo kan ik hem heel makkelijk op de taart leggen.

8

Dank je wel dames, dus ik hoef niets te "lijmen"
En ook geen tylose gebruiken. Hier heb ik wat aan, nogmaals dank !

Groetjes Suz@n