Onderwerp: help!!!!
Heb net een taart gebakken maar ik vind hem laag.
ongeveer 3 cm hoog.
Heb gewoon de dingen gebruikt van het basis biscuit en een bakvorm rond van 24 cm.
Hoe of wat kan ik nou veranderen zodat ie hoger word?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » help!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heb net een taart gebakken maar ik vind hem laag.
ongeveer 3 cm hoog.
Heb gewoon de dingen gebruikt van het basis biscuit en een bakvorm rond van 24 cm.
Hoe of wat kan ik nou veranderen zodat ie hoger word?
heb je wel eerst de eieren min 10 gemixt? dan suiker er bij, weer een eind mixen, en de bloem er doorheen gespateld?
tip voor nu, bak er nog een, scheelt doorsnijden
succes
Volgens het recept is het eieren met suiker voor zeker 10 minuten mixen. Maar moet je werkelijk eerst 10 minuten de eieren mixen en dan pas de suiker erbij?
Nee hoor. Je kan ook gewoon de eieren en suiker in een kom mikken en dan mixen en ik hou de tijd nooit bij hoor, als je stevig eimengel hebt (dus echt dat de pieken zowat overeind blijven staan) dan is het goed. Dan de bloem er door spatelen... Tis nog niet mislukt hier..... (zorgen dat je eieren warm zijn scheelt ook!!)
Nee hoor. Je kan ook gewoon de eieren en suiker in een kom mikken en dan mixen en ik hou de tijd nooit bij hoor, als je stevig eimengel hebt (dus echt dat de pieken zowat overeind blijven staan) dan is het goed. Dan de bloem er door spatelen... Tis nog niet mislukt hier..... (zorgen dat je eieren warm zijn scheelt ook!!)
Wat word er eigenlijk steeds bedoeld met pieken?
Bedoel je daarmee wanneer je de kloppers eruit haalt dat het zowat blijft plakken waardoor er een "piek" ontstaat?
Maar op de zak van de mix staat alles in de beslagkom en dan de hele boel 10 min mixen. Is dat dus niet goed?
Maar op de zak van de mix staat alles in de beslagkom en dan de hele boel 10 min mixen. Is dat dus niet goed?
Ja hoor, als je de mix gebruikt gaat dat prima gewoon de mix, water en (kamertemp) eieren 10 min kloppen. Ik heb tot nu toe altijd goed resultaat!
De bovenstaande tips gaan over de biscuit die je maakt zonder de mix, dus alle ingredi
Ik doe van te voren altijd de eieren in een bakje warm water. Dan begin ik met de eieren eerst schuimig te mixen (duurt niet lang, hooguit paar minuutjes) en daarna doe ik de mix en het water erbij. Dit mix ik dan 8 minuten op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste. En het rijst bij mij de pan uit. Heb je wel de juiste verhoudingen gebruikt? Bij felicitaartjes vind je de schema's voor bakblikken van 7,5 diep. Die hier op het forum staan is voor 7 diep.
ik heb er net nog 1 gemaakt voor proef en het is gelukt....
morgen de definitieve
bij de aveve krijg je ook een biscuit mix die is heeel erg fijn om mee te werken en word mooi hoog :-) alleen water, suiker en eieren toevoegen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » help!!!!