1

Onderwerp: Boter creme

Hallo Dames,

heb mijn eerste taart gemaakt ben tevreden voor de eerste keer :-).
Nu heb ik een vraag over de botercreme. Ik moest de boter romig kloppen maar ik deed dit met de mixer en de boter bleef tussen de haken kleven hoe doen jullie dat?

En dan nog iets waar ik tegenaan liep ik had slagroom nodig voor de vulling, maar die werd niet echt zo stijf weet iemand hoe dat zou kunnen

alvast bedankt
liefs

Re: Boter creme

meestal gebeurt dat als je boter nog te hard is, dus nog niet goed op kamertemperatuur. Als het dan nog gebeurt als de boter wel op kamertemperatuur is, dan hou ik mn mixer altijd iets omhoog en laat hem op de hoogste stand de boter er uit slingeren ;)

wat betreft die slagroom, weet ik het niet echt... :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door jolanda71 (28-11-2009 22:52)

Het is wel heel belangrijk bij slagroom dat alles echt vetvrij is.. Oow en je slagroom koud wil ook helpen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

jolanda71 schreef:

Het is wel heel belangrijk bij slagroom dat alles echt vetvrij is.. Oow en je slagroom koud wil ook helpen.

slagroom is vet :lol:
De slagroom en de mixkom moeten echt goed koud zijn.

5

De boter in kleinere stukjes er door doen, werkt misschien ook iets beter bij het mixen.

En wbt de slagroom... dat had ik ook de eerste keer.
Ik heb nu slagroomversteviger in huis gehaald, maar moet het nog uitproberen ;)

Groetjes Mimi

6

Ik heb wel 's zo'n goedkoper merk slagroom geprobeerd, maar die werd ook niet goed stijf. Die hoef ik dus niet meer. Had jij misschien ook zo'n B-merk?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

e.b.m. schreef:

Ik heb wel 's zo'n goedkoper merk slagroom geprobeerd, maar die werd ook niet goed stijf. Die hoef ik dus niet meer. Had jij misschien ook zo'n B-merk?

Ik heb altijd slagroom van de aldi. Is erg lekker en nooit problemen mee.. Behalve met te lang kloppen ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

ik had inderdaad ook zo'n goedkoop merk slagroom, maar had de slagroom niet koud staan en had wel al slagroomversteviger erin gedaan.