1

Onderwerp: Botercremevulling

Is het recept van bc-extra op deze site niet te veel om 1 laag te vullen? Of is het bedoelt voor 2 lagen (voor een taart van 24 doorsnee). Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Ik doe 1 laag slagroom (met bv bastogne) en 1 laag gewone bc. Maar ik begrijp nu pas dat deze bc dit dus eigenlijk alleen is om af te smeren :o. Ik ben ook nog maar pas begonnen met dit soort taarten te maken. Is wel verslavend!

2

Re: Botercremevulling

Ik zelf zou bij bastogne iets van bebogeen doen of speculoos door de botercreme. Hmmm lekker.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Dus wel gewone bc (die om af te smeren) en daar dan bv de speculoos doorheen doen?

4

Ja hoor doe ik wel maar ik gebruik de helft aan suiker. Anders vind ik hem te zoet. Maar dat is mijn smaak.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Dit doe ik wel bij de bastogne-slagroom. Bastogne is al zo zoet. In ieder geval bedankt. Ik was al bang dat ik de enige was toen ik las dat dit eigenlijk een 'afsmeer-bc' is :)