1

Onderwerp: Kit-kat, Choco-sticks, Etc.

Is de lengte van de Kitkat en van de choco-sticks niet te kort om mee te stutten ?

Ik zie hier toch vaak hele hoge taarten en ik kan me niet voorstellen dat als je dan daarmee stut, dan het toch niet inzakt omdat ze te kort zijn.
Al laat je ze een heel klein stukje uitsteken, dan zakken ze toch vanzelf verder in ?

Ook als je rietjes gebruikt om mee te stutten; zijn die dan niet te zwak om te gebruiken ? Of gebruik je dan een bepaald type ?

Alvast bedankt voor de reactie(s) !!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

2

Re: Kit-kat, Choco-sticks, Etc.

Niet iedereen stut met kitkat e.d. Het hangt idd van de hoogte van je taart af wat je kan gebruiken. Rietjes heb ik zelf nooit geprobeerd, maar daar hoor ik hier alleen goeie verhalen over.

Je kan ook stevige ri met een beetje tylose mengen en daar je stutten van spuiten. 2 dagen laten drogen en ze zijn keihard! Kan je net zo lang maken als je zelf wilt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik stut altijd gewoon  met stokjes, dowel rods dus...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

4

Als je kitkats te kort zijn, kan je er toch 2 op elkaar zetten?
Of ben ik nou zo simpel??

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Liene schreef:

Nou dat is dan niet erg stabiel..of je moet van een uitdaging houden :lol: :lol:
Maar ik zou het niet doen :nooo

6

Liene schreef:

Nee helaas, dat gaat niet. Als de druk te groot wordt, gaan ze wijken waar ze op elkaar zijn gezeten dan stort de taart dus in...

Ik heb de Wilton extra diepe pannen en voor mij zijn de chocosticks altijd lang genoeg ( ik snijd ze meestal zelfs nog wat bij :) ) Hoe hoger je ondertaart, des te steviger je stutten moeten zijn dus ik zou zeggen dat je bij een erg hoge taart beter stokjes kunt gebruiken.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Dacht het wel al hoor, mja dacht kan even een 'domme' vraag stellen toch?! Wie weet is het antwoord wel verrassend:).
Ga het er dan toch ook maar niet op wagen..

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

8

chocosticks? ik geloof niet dat ik die ooit gezien heb. Waar koop je die? Wil mijn eerste stapeltaart gaan maken en heb geen houten stokjes.

Groetjes, Ilse