1 Laatst bewerkt door wendy h (27-11-2009 19:41)

Onderwerp: sint taartje

hey ook ik ben aan de slag gegaan,heb eerst een klein taartje gemaakt met bolvorm.maar de biscuit was niet helemaal goed,weet niet wat ik verkeerd heb gedaan,denk teveel beslag,kan in die tabel ook niet precies vinden voor bolvormvan 20cm wat he precies nodig heb,als je het biscuitbeslag zelf maak wie weet het?
hier bij de foto;s gevuld met chocopasta met pepernootkruimels en besmeerd met mokkacreme die wel goed gelukt was.
gr wendy
http://i45.tinypic.com/3537fw3.jpg
http://i46.tinypic.com/30ubos5.jpg

gr wendy beginner met taarten maken

2

Re: sint taartje

Kijk hier even om je foto's er op te zetten   http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Het ziet er echt heerlijk uit Wendy! Ik kan je geen tips geven voor het beslag want een boltaartje maak ik zelf met repen biscuit, die leg ik dan in de taartvorm, maar ik weet dat de meeste mensen het hier anders doen dus er is vast iemand die je verder kan helpen!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

4

Je ziet er niks van dat de biscuit mislukt is. Heb je de mokkacreme gemaakt met eidooiers? Ben dol op mokka, maar heb me daar nog niet aan durven wagen vanwege eventuele Salmonella. Het zal toch wel moeten kunnen, want er zijn zoveel mensen die het toch maken. Hmmm, ik ga er nog maar eens over nadenken... Krijg gewoon zin in een hapje van dit mokka-taartje!

5

Ziet er toch prima uit die bol, of zie ik iets niet goed? En Patricia, wat bedoel je met repen in je taartvorm?
Ik heb nog nooit een tabel gebruikt. Schenk je vorm, welke vorm dan ook voor 2/3 vol met beslag en het komt goed. Als er teveel in zit loopt het vanzelf over, maar verder niets, beetje bijsnijden en je hebt er weer wat van geleerd. Succes!

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

6

Immila schreef:

Je ziet er niks van dat de biscuit mislukt is. Heb je de mokkacreme gemaakt met eidooiers? Ben dol op mokka, maar heb me daar nog niet aan durven wagen vanwege eventuele Salmonella. Het zal toch wel moeten kunnen, want er zijn zoveel mensen die het toch maken. Hmmm, ik ga er nog maar eens over nadenken... Krijg gewoon zin in een hapje van dit mokka-taartje!

he ik heb botercreme gemaakt,koffie gezet en af laten koelen en die erbij gemixt tot het de goeie mokka smaak had,heel simpel.de cake was niet goed gerezen en gaar geworden ondanks dat ik hem langzaam van 140 naar 185 graden heb gedaan,volgende keer maar gewoon gelijk op hogere graden denk ik.was op zich niet vies maar niet zo luchtig hahaha.maar van de week nieuwe poging

7

Klein beginnen zeggen ze toch,leuk is hij en hij zal ook heerlijk smaken,op naar de volgende.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

8

Ziet er goed uit. Ik maak een bolletje gewoon altijd van de biscuit mix van de shop en vul de bol voor 2/3, gooi hem in de voorverwarmde oven op 175 graden en dan 30 minuten.

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

9

Thanks voor het antwoord. Ga ik ook doen, hmmmmmmmmmmm! Ben net begonnen met taarten maken (behalve appeltaart en kwarktaart dan) en heb nu al weer zin om een taartje te fabriceren. Denk, denk, denk, snel een excuus verzinnen om er

10

Dit was ook mijn 1e taartje hoor,haha nou succes met bakken en vier maar dat de sint komt,hihi

11

over boltaartjes. ik vul hem ook eenderde.
hij smaakt vast lekker

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9