1

Onderwerp: Bakblik met chocolade als buitenlaag en dan vullen is dat mogelijk?

Mocht deze vraag in de verkeerde rubriek staan wil een moderator hem dan misschien naar de juiste verplaatsen?

Ik heb een heel leuk bakblik en een mislukt biscuit dus ik dacht ik laat het leuke bakblik vollopen met gesmolten callets en dan vul ik hem met de cakebalvulling (scrabblewoord) en dan strijk ik hem glad af en strijk dan de onderkant weer af met chocolade laat het uitharden en dan heb ik een leuke cakebaltaartachtig iets.

Maar nu is mijn vraag is dit mogelijk en zo ja moet ik de vorm dan invetten met crisco of is het een onmogelijk iets?

Groetjes van Mieke

2

Re: Bakblik met chocolade als buitenlaag en dan vullen is dat mogelijk?

wordt een soort reuzebonbon, dus in theorie moet het wel kunnen, want bonbons komen ook weer uit de vorm....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

mrs.cake schreef:

Mocht deze vraag in de verkeerde rubriek staan wil een moderator hem dan misschien naar de juiste verplaatsen?

wij kunnen niet ruiken dat er ergens een topic verkeerd staat. Als je denkt dat hij verkeerd staat, kun je de moderators hierop attenderen, door via het knopje 'rapporteren' een berichtje te sturen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik heb dat al gedaan meteen na het berichtje aan maar ik geloof dat wij een intonatie of begrijpend lezen probleem hebben samen. Waarom zou je dat moeten ruiken? Snap niet waarom het niet normaal gevraagd zou kunnen worden maar het meteen op deze toon moet.

Mirjam5 bedankt voor je antwoord en ik ga het eens even proberen vanavond.

5

Ik wil ook even wat kwijt over de reacties van Tipsytaartje. Ik vind jouw reacties heel vaak nogal kortaf overkomen. Misschien bedoel je het helemaal niet zo, dat is het lastige van internet, maar ik wil het je toch even vertellen. Misschien dat je 't soms iets aardiger over kunt laten komen?

6

mrs.cake schreef:

Ik heb een heel leuk bakblik en een mislukt biscuit dus ik dacht ik laat het leuke bakblik vollopen met gesmolten callets en dan vul ik hem met de cakebalvulling (scrabblewoord) en dan strijk ik hem glad af en strijk dan de onderkant weer af met chocolade laat het uitharden en dan heb ik een leuke cakebaltaartachtig iets.

Maar nu is mijn vraag is dit mogelijk en zo ja moet ik de vorm dan invetten met crisco of is het een onmogelijk iets?

Groetjes van Mieke

Ik zou de vorm niet invetten met crisco. Eerder zou ik dan kiezen voor mycryo ( 100 procent plantaardige cacaoboter ), echter  als je de chocolade goed tempereert krimpt hij ietwat bij het stollen, en is invetten helemaal niet nodig. Hierdoor zou hij in principe al los moeten komen van de vorm. Of je idee haalbaar is weet ik niet, het ligt een beetje aan de grootte van de vorm, en hoe dik je chocoladerand is ( tip: doe zoiezo 2 lagen ). Eerder zou ik kiezen om de vorm met je restjes biscuitmix op te vullen, deze in de koeling te plaatsen, en hem dan later overgieten met chocolade.
Succes! Laat je het resultaat wel zien?

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

@mimitje misschien komt het zo over maar het wordt niet zo bedoeld in ieder geval. Maar goed mijn reactie op tipsy is overigens wel een beetje kribbig omdat ik een normale vraag stel en ook meteen gerapporteerd heb gisteravond en dan dit als reactie van een moderator krijg. Vind ik niet vriendelijk overkomen en zou ook niet weten waarom ze zo zou moeten reageren want ik ken haar helemaal niet ofzo.

Chocolic ik zat/zit eigenlijk ook een beetje te twijfelen of ik hem niet op zal laten stijven in de vorm en dan overgieten of de vorm voorgieten. Ik ga denk ik toch voor een nachtje balletjesmix in de vorm en morgenvroeg overgieten met chocolade. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

mrs.cake schreef:

Ik heb dat al gedaan meteen na het berichtje aan maar ik geloof dat wij een intonatie of begrijpend lezen probleem hebben samen. Waarom zou je dat moeten ruiken? Snap niet waarom het niet normaal gevraagd zou kunnen worden maar het meteen op deze toon moet.

Mirjam5 bedankt voor je antwoord en ik ga het eens even proberen vanavond.

ik heb niet gezien dat je op rapporteren heb geklikt en een bericht hebt gestuurd.
De reden waarom ik zo reageerde, is omdat er in je bericht een vraag staat naar de moderators. Stel dat iedereen dat zou doen, moeten wij ieder topic doorlezen. Vandaar dat de mogelijkheid tot rapporteren is. Dus als je je eigen bericht hebt gerapporteerd, hoef je het niet in het topic zelf te zetten, dan is het duidelijk.
Jij geeft aan dat je hebt gerapporteerd, maar anderen doen dit vaak niet. Misschien is het je al eens opgevallen dat veel mensen een topic openen met de zin "ik weet niet of ik in de goede rubriek zit..." en dan niets melden.

groetjes Tirza     

9

Ik snapte het zonder het onvriendelijke eerdere antwoord ook al wel maar bedankt voor je uitleg maar ik heb dan nog wel een ander vraagje meteen. Kan jij als moderator niet zien wat er gerapporteerd is dan? Want ik heb meteen gerapporteerd achter dit topic aan en jij reageert hier zonder dat rapport te zien dus wat is dan  het nut van rapporteren als het niet gezien wordt?

Maar nogmaals bedankt voor je antwoord en ik vind dit een veel vriendelijkere toon.

10

als er iets gerapporteerd wordt, staat er bij ons een melding in beeld met het bericht.
De gene die dat (meestal als eerste) leest, handelt het bericht af en dan verdwijnt de melding. Ik als moderator kan niet alle gerapporteerde berichten terug lezen, dat kan alleen de grote baas :D

groetjes Tirza     

11

Even een uitleg:
Wij (= admin + mods) kunnen een beperkt aantal reports in

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Nou, dan nog maar even een berichtje van de moderator die verantwoordelijk is voor de verwarring ;) Zoals gezegd had Mieke haar twijfel keurig gerapporteerd. Ik besloot dat hij wel kon blijven staan waar hij stond, maar vergat dat te vermelden, sorry daarvoor!

@mrs. Cake: Lijkt me een ontzettend leuk idee, ben heeel benieuwd hoe hij wordt!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13 Laatst bewerkt door mimitje (28-11-2009 17:39)

Met name het bericht van mimitje vind ik echt beneden peil. Als je kritiek hebt op een moderator neem je contact met haar of desnoods met mij op, maar post je dat niet en passant in een topic

Ik geef helemaal geen kritiek, ik geen alleen aan hoe ik haar reacties soms vind overkomen. Dat doe ik op een hele nette manier door voorzichtig aan te geven hoe ik het over vind komen. Ik val niemand aan, zeg geen kwetsende dingen en bedoel het goed. Ik vind het dus h

14

(quote)Met name het bericht van mimitje vind ik echt beneden peil. Als je kritiek hebt op een moderator neem je contact met haar of desnoods met mij op, maar post je dat niet en passant in een topic(quote)

dit geld denk ik voor iedereen op dit forum en niet alleen voor kritiek op moderators

15

Jozien hij staat nu uit te harden. Na Chocolic reactie te hebben gelezen heb ik de cakebalmix laten stijven en heb ik het net overgoten met chocolade. Dan nog even afmaken vanavond of morgen en dan komen er foto's. Als het tenminste niet mislukt dan he! Tenslotte was het een mislukt kapsel hihihi...

Thirza, Marianne en Jozien bedankt voor al jullie reactie's (geeft weer wat duidelijkheid wat er achter de schermen gebeurd en hoe) en ik was niet van plan om een opstootje te starten.

16

misschien een stomme vraag, maar wat wordt er bedoelt met balletjes mix van een mislukt kapsel?
ik had gisteren namelijk een supergoedgelukt kapsel gebakken, maar vanochtend vond ik deze in de keuken terug half aangegeten door onze lieve poes, die blijkbaar ook erg van bisuittaarten houdt.
nou heb ik de aangegeten stukken eraf gesneden, maar hij lijkt echt nergens meer op, dus misschien kan ik het zo oplossen?

ik wacht jullie recept heel erg graag af!! :D

groetjes maaike

17

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17249

Zonde van je kapsel, maar bovenstaand recept schijnt super te zijn!

18

memoiikke schreef:

misschien een stomme vraag, maar wat wordt er bedoelt met balletjes mix van een mislukt kapsel?
ik had gisteren namelijk een supergoedgelukt kapsel gebakken, maar vanochtend vond ik deze in de keuken terug half aangegeten door onze lieve poes, die blijkbaar ook erg van bisuittaarten houdt.
nou heb ik de aangegeten stukken eraf gesneden, maar hij lijkt echt nergens meer op, dus misschien kan ik het zo oplossen?

ik wacht jullie recept heel erg graag af!! :D

groetjes maaike

euh persoonlijk zou ik dit kapsel in de prullenbak gooien... misschien heeft de poes aan het andere deel zitten likken... brrr...

gewoon ff een nieuwe bakken... ik ben gek op poezen, maar ik zou het niet vertrouwen..

groeten, Bianca
TAART in huis