1

Onderwerp: SPOEDJE!! Baktijd!

Ik heb een bolletje in de oven zitten, een rvs schaaltje van 15 cm doorsnee.
Maar hoe lang moet deze ongeveer bakken?

2

Re: SPOEDJE!! Baktijd!

Ik denk gewoon ongeveer 30 minuten. Je kan ook altijd even kijken, als hij lekker goudbruin is, om  met een sateprikker te kijken of hij gaar is!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Okee dank je!

Ik keek net, en hij is overstroomd :S
Mag ik uit opmaken dat ie nog niet gaar is :P
Dus ik laat hem nog even staan

4

Ik ga dalijk ook 2 bolletjes maken. Maar hoe hoog moet de oven staan. Ik heb een elektrische oven?

5

Te laat waarschijnlijk, maar ik heb hem de eerste 10-15 min op 150 graden gehad, en de rest van de tijd op ongeveer 170.

Hallo dames,

Wie heeft DE tip voor mij. Cupcakes gaan snel bol staan, hoe krijg ik ze mooi plat??

7

taartenbak ien schreef:

Hallo dames,

Wie heeft DE tip voor mij. Cupcakes gaan snel bol staan, hoe krijg ik ze mooi plat??

Na de baktijd uit de oven halen en daarna even een snijplank erop leggen of zoals ik het doe... bakpapier erop en daarna een sijplank erop of de bakplaat. Dit voorkomt dat ze gaan plakken.
Daarna bakpapier en snijplank verwijderen en dan zijn ze plat.

Tip voor de volgende keer... mss iets minder beslag in de cups doen ;)

succes!

Groetjes Mimi

Dank je, zal het eens proberen.

9

taartenbak ien schreef:

Dank je, zal het eens proberen.

En wanneer er echt een grote bolling is ontstaan en je krijgt het niet plak door de plank erop te leggen, dan zit er denk ik nog maar 1 ding op.... eraf snijden :) en lekker zelfs het restantje op eten ! ;)

Groetjes Mimi

10

ow heel luchtig beslag, en dan laten inzakken ;D