1

Onderwerp: taartkartons bekleden met inpakpapier en dan...

Hoe doen jullie dat? pas had ik een stuk dik karton bekleed met kadopapier. Toen de taart er op gezet en bekleed met marsepein.. Alleen dan wordt het papier helemaal vettig. Niet echt een succes dus want het ziet er erg vies uit.
Toen dacht ik, ik zet de taart er gewoon later op, als hij bekleed is. maar ja, dat ging niet echt lekker omdat ik geen goede spatel iod had en de taart loeizwaar was. Er was zelfs een soort krater aan de zijkant ontstaan omdat ik mn spatel scheef had gehouden... arghhh.

Iemand een tip??

groetjes Sabine

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

2

Re: taartkartons bekleden met inpakpapier en dan...

Ik gebruik een plaatje van mdf op maat gezaagd, die pak ik in met cadeaupapier en daaromheen doe ik nog inpakfolie.

Je hebt een stevig onderplaatje en geen vet papier. Succes!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ook nog inpakken met bloemenfolie!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

mniek schreef:

Ik gebruik een plaatje van mdf op maat gezaagd, die pak ik in met cadeaupapier en daaromheen doe ik nog inpakfolie.

Je hebt een stevig onderplaatje en geen vet papier. Succes!!

aha! Kijk dat is een goede tip. Dan van de week even naar de action om van dat doorzichtige plastic te halen

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

5

Adrienne schreef:

Ook hier bedoelen we hetzelfde.....haha. Bloemenfolie/inpakfolie.......http://hondenhuys.nl/forumsmilies/knipoog001.gif

6

mniek schreef:
Adrienne schreef:

Ook hier bedoelen we hetzelfde.....haha. Bloemenfolie/inpakfolie.......http://hondenhuys.nl/forumsmilies/knipoog001.gif

Whooo, en nog tegelijk getypt ook!  Bizar... maar wel erg grappig! :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Ik gebruik een plaatje van een soort van stevig schuim (iets van bouwmateriaal, mn vriend gebruikt het voor maquettes) en dat beplak ik met plakfolie. Dat verkopen ze per rol bij bouwmarkten, je hebt het met verschillende motieven. Ben nog op zoek naar plakfolie in zilver of goud, maar dat kan ik nergens vinden.

Maar misschien is dat ook een idee?

Ik haal mijn bloemen/inpak folie altijd bij de kruidvat.

9

bij de action kost die bloemen/inpak folie 0.50 euro cent

10

En bij de action hebben ze ook heel goedkoop inpakpapier, kun je nog es een rolletje extra in huis hebben ;)

*mijn leven is een geordende chaos*

11

geven jullie die mee aan de mensen die de taarten bestellen? of krijgen jullie die na afloop weer terug?

12

noompie dat zou ik ook wel willen weten.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

13

Bij de action is het goedkoopste want daar zit 5m op een rol en bij Kruidvat 3m ;)

Dwirp/Noompie,
Ik berekend het gewoon bij de prijs is,want de meeste mensen vergeten het vaak toch.
En om er steeds om te moeten vragen doe ik ook niet.
Bekenden willen het me nog wel eens terug geven.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

14

Dan moet ik toch weer eens naar de action want het gaat behoorlijk hard hier af en toe met die folie.
Ik vraag trouwens de MDF-plaatjes gewoon terug en krijg dat ook meestal wel. Wat moeten die mensen er anders mee?

15

Hoi Sabine,

Gebruik je ook een taartkarton? Een taartkarton is handig om standaard onder je taart te doen (die dunne, van wit karton met een geplastificeerde kant). Je doet de geplastificeerde kant boven en legt daar dan de taart op zodra je begint met vullen. Zo is je taart gemakkelijk elk moment te verplaatsen, je hoeft hem alleen maar even naar de rand van je draaiplateau te schuiven en je wipt hem zo op, geen taartschep oid nodig. En als je klaar bent met decoreren, zet je hem dus op het onderbord (of op het met pakpapier en folie beklede karton of houten plaatje) en voila!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

16

Hoi,

IK ben in de gelegenheid om bij de Makro te shoppen en neem daar altijd doorzichtige folie mee. Ik weet niet precies hoeveel erop zit, maar ik doe er nu al meer dan een half jaar mee en ik gebruik nogal wat. Zo'n rol kost ongeveer 9 euro.

Ik bereken het eigenlijk nooit door, nooit over nagedacht eigenlijk. Ik heb een aantal vaste klanten en die geven hem altijd terug.

Ik heb overigens wel een keer moeten lachen want de krijger van een taart dacht dat er in het kadopapier ook nog een kado zat.

Sandra

17

Sannie1968 schreef:

Ik heb overigens wel een keer moeten lachen want de krijger van een taart dacht dat er in het kadopapier ook nog een kado zat.

Heb ik ook eens gehad........en dan ook nog beledigd zijn dat er alleen maar een mdf-plaatje in zat :S