1

Onderwerp: Eerste 2 geboorte taarten en vraagje

Hallo,

Hier mijn eerste 2 geboorte taarten, de kleine (zonder margriet) is scheef, dat was een aardigheidje voor een klant van me, de grotere is een opdracht en was wel redelijk geslaagd vond ik zelf. Op de margriet na.
Hou van redelijk eenvoudig, en dat was wel gelukt.
Beide gevuld met 3x een laag bbr en aardbeienvlaaivulling.

Maar ik heb toch zitten prutsen met die grote margriet.
Ik zie hem hier zovaak voorbij komen, en dan zo mooi strak en zonder rafeltjes.
Bij mij blijft ie plakken op de ondergrond, poedersuiker eronder, werkt ook niet echt, toen maar de fondant op een insteekhoesje gelegd en hem daar vervolgens vanaf gehaald, ging wel, maar ook niet super, veel rafels, deze dus weggehaald handmatig met een tooltje.
Maar volgens mij moet dat beter kunnen.
Is hier iemand die me wil uitleggen hoe ik die margriet mooi strak kan uitsteken?

Alvast super bedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZTTMFKH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AOTHYZNS.jpg

Groetjes H@nnie, een enthousiaste beginner.

2

Re: Eerste 2 geboorte taarten en vraagje

Je taart ziet er echt super uit,mooie zachte kleur blauw en de baby is zo schattig.

Ik smeer de plunger dan altijd wat in met crisco,gaat hardstikke makkelijk dan,succes.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

Okee crisco dus, daar niet aan gedacht, maar blijft ie dan in de plunger zitten of op je ondergrond plakken?
Dank je wel voor je reactie en compliment!

4

mooie taarten

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Vind het erg mooie taartjes! Kun je die plunger niet in sprayen met bakspray?

Groetjes San

6

Erg lief allebei! Ik veeg altijd met mijn vinger even over de plunger (als je hem al hebt uitgestoken) om alle rafeltjes weg te halen.

7

Ik leg de uitgerolde fondant op een stukje vershoudfolie, dan maak ik een beetje een schuivende beweging tijdens het uitsteken tegen de rafeltjes. Daarna kan je de bloem heel makkelijk van de folie afhalen (zonder dat de blaadjes afbreken... daar had ik in het begin nogal last van...)

Mooie taartjes!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

8

Ik smeer ook de plunger in en als hij is uitgestoken maar nog in de uitsteker zit veeg ik ook altijd met mijn vinger langs de randen. Werk voor mij prima.

Prachtige taarten trouwens! Er is niets van het scheve te zien hoor! En met de margriet is het ook goed gekomen. Gelukkig had je er maar 1 ;)

Groetjes, Jos

9

De letters vind ik onwijs leuk welke uitsteker is dat?? En je taart vind ik ook erg leuk en strak!!!

Ben nieuw in de taartwereld en ben erg nieuwsgierig naar alles op dat gebied.

10

Dat wilde ik ook graag weten, welke letters dat zijn! Hele mooie lieve taarten !!

Groetjes Suz@n

11

Okay dus mijn ingeving met dat insteekhoesje was zo dom nog niet ;)
Dank je wel allemaal voor de complimentjes :O

@Lonestar, ik had het na die eerste margriet, die ik tig keer opnieuw had gedaan,
echt wel ff gezien met die bloem ;)

De ontvangers waren beiden trouwens laaiend enthousiast, dus da's helemaal mooi.

@Mimiajosi, De uitstekers zijn van patchshopgirl en het zijn alfabet koekjes vorm uitstekers.
Ik ben daar ook weer via iemand van hier aangekomen (mijn dank is groot :D)

12

Droom Taart schreef:

@Mimiajosi, De uitstekers zijn van patchshopgirl en het zijn alfabet koekjes vorm uitstekers.
Ik ben daar ook weer via iemand van hier aangekomen (mijn dank is groot :D)

Ok

Ben nieuw in de taartwereld en ben erg nieuwsgierig naar alles op dat gebied.

13

Daar zijn je mooie taarten weer :D

Zijn heel mooi geworden :D

14

Omdat ik zie dat je de bloem met opstaande randjes laat drogen... zou je kunnen overwegen om er tylose door te doen (als je dat al niet deed)... uitrollen en het lapje een tijdje laten drogen. Mag best een poosje (uurtje). Daarna de uitsteker erop zetten... heen en weer bewegen (zoals je normaal ook doet) en dat valt hij er gewoon uit, omdat de fondant niet meer plakkerig is, maar aan de bovenzijde al aardig droog is.... gaat echt heel gemakkelijk...
Gewoon wat meer geduld dus... en wachten tot fondant wat gedroogd is... Dit gaat eigenlijk met alles goed, letters, tapits, uitstekers, etc...

Corinne
Sugar & Flour

15

uhhh even off toppic maar ik zie dat je naam " droomtaarten" is, heeft Charissa hier op het forum niet een bedrijf dat zo heet. Is zo zonde als je het straks om moet gooien als het allemaal lekker loopt.

Dan je taart, die is gewoon lief om te zien!

groetjes Thamara

Mijn taarten op http://knibbelknabbeltaart.hyves.nl/ kom kijken. Ook voor workshops kom je bij knibbel knabbel taart!

16

wat lief

dyslexie. is dat zoiets als geen letters in de soep lusten?
www.happytaarten.nl  groetjes yvon en lisa

17

2 prachtige taarten!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

18

Ik vind je taarten echt heel leuk,, en die bloem vind ik ook mooi geworden ho0r !!

Groetjes Serife..

19

Mooooooi. Vooral die 2de door die mooie margriet, die echt goed gelukt is na alle moeite!

20 Laatst bewerkt door Droom Taart (27-11-2009 22:51)

Dank jullie wel voor de complimentjes!

@Thamara, ik heb maar wat verzonnen als naam en als dat idd zo is dat dit de naam van iemands bedrijf is, wil iemand mij dan even uitleggen hoe ik dat kan veranderen? Want ik heb zelf ook een bedrijf (geen taart bedrijf), dat zijn mijn inkomsten en ik zou het zelf niet prettig vinden als een ander mijn naam gebruikte, dus wil ik dat heel graag veranderen, maar kom er niet zo 1,2,3 achter hoe ik dat doe. Misschien dat iemand me dat kan mailen?

@Suger&flour, bedankt voor je tips, geduld heb ik wel, ik was al zo slim om 2 dagen van te voren te beginnen, dus dat uurtje doet het hem ook niet meer. Tylose had ik er idd al doorheen gedaan. Ik ga dat zeker proberen, bedankt!

@Fiat500, bedankt meissie ;)

Hallo,

Ik heb zelf een nieuw profiel aangemaakt, nav de opmerking van Thamara.
Omdat ik niemand wil benadelen.
Ik wist niet hoe ik de naam kon wijzigen, dus heb gewoon een nieuw account gemaakt en bij deze komt dat andere dus te vervallen.
Hoop dat het zo duidelijke en opgelost is.

@moderaters: Ik weet dat dit niet de juiste rubriek is, maar na aanleiding van deze toppic kwam ik er achter, vandaar dat ik het in deze toppic even laat weten.
Mocht hij toch verplaats moeten worden, dan bij voorbaat sorry.

Dat is toch een taart waard?!