1

Onderwerp: bakken in springvorm

Hoi, kan je een biscuit bakken in een springvorm? Een springvorm is toch nooit helemaal waterdicht (tenminste, de mijne niet), gaat het beslag er dan ook uitlopen? Of is dat dik genoeg om er in te blijven?

2

Re: bakken in springvorm

Ik gebruik regelmatig een springvorm en het gaat eigenlijk altijd wel goed! Een bakpapiertje aan de onderkant. Eventueel een bakpapiertje aan de zijkant (blijft op z'n plaats doordat het aan de boter blijft plakken waarmee je de zijkant hebt ingesmeerd), biscuitdeeg erin een bakken maar! Als die van jou niet helemaal waterdicht is helpt de bakpapier misschien ook wel om eventueel lekken tegen te gaan... Ik hoop het! Succes!!!

geniet van de mooie én lekkere dingen!!!
www.lieftaartje.nl

3

Ik gebruik altijd een springvorm! Is nog nooit fout gegaan. Doe er ook bakpapier in om op te hogen

4

mijn eerste kapsel ging ook goed in een springvorm ;)

Groetjes Mimi

5

ik denk dat je springvorm verbogen is. Ik heb er verschillende en nog nooit lekkage gehad. Inderdaad misschien met een bakpapiertje en anders voor een paar euro een nieuwe kopen....

Nu lees ik trouwens dat je het over waterdicht hebt. Nee, maar water wil je er ook niet in opwarmen lijkt me? Je kan het denk ik eerst beter even proberen met beslag. Dikke kans dat het prima gaat dan. (En inspuiten met bakspray, dan heb je geen bakpapier nodig. Tenzij je wilt verhogen.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Waterdicht hoeft

bak gewoon in een bakblik vd blokker verhoog hem niet en smeer hem gewoon in met roomboter
kocht laats eentje bij senoxs en deed er water in om te berekenen hoeveel er in moest
hahahahah het water liep er gelijk al uit
toch eens met beslag proberen dus

8

Uit mijn springvorm loopt ook het water eruit, maar niet het beslag hoor.

Dus probeer het gewoon eens ;)

Groetjes Mimi

9

Hier ook springvorm gebruik hoor, nergens problemen mee.

Groetjes Suz@n

10

ik doe alles met mijn springvormen! soms lekt alleen de boter eruit.

11

tot nu toe ging alles prima in de springvorm.
heb nu net een nieuwe bakvorm gekocht moet die nog proberen.
springvorm was stuk en zelfs toen is het nog gelukt te bakken.
oke het liep er een keer uit, maar dat was aan de bovenkant, bakpapier was krom gaan zitten ;)

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

12

Heb ook al mijn ronde vormen ( nog ;) ) als springvorm: nooit lekkage! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>