1

Onderwerp: tips :boek voor beginners?

Ik moet nog een aantal kerstkado's op mijn lijstje zetten en al heb ik heel wat wensen ;-) er is er een waarvan ik niet echt goed weet wat ik moet vragen.

Ik wil namelijk heel graag een boek met daarin duidelijke beschrijvingen over hoe te boetseren, en dan eigenlijk met voorbeelden van eigentijdse hollandse dingen, voor kinderen zoals de bumba en dergelijke maar ook voor sinterklaas, kerst, huwelijk, geboorte, pasen, noem het maar op. Nu heb ik al op internet gezocht maar dan zie je alleen de kaft en het is me ook niet echt duidelijk of die technieken ook goed te doen zijn voor beginners.

Hebben jullie misschien titels van boeken die geschikt zijn voor beginners?

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele tips,

Groetjes Patricia

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

2

Re: tips :boek voor beginners?

kijk eens in de hobby shop 
boekjes voor fimo

groetjes jolien

Dank je voorde tip Jolien, ik he van vroeger nog enkele fim boekje maar echt thema's die ik voor taartjes kan gebruiken zitten er niet al te veel bij, ik heb naar de platselijke hobbywinkel gebeld maar het enige fimo klei boekje dat nog leverbaar is is paddington en dat is niet meer echt van deze tijd.

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

4

ik heb 'verjaardagtaarten' geen idee of er meer boeken zo heten. lekker makkelijk en mooi en lekker! er staat een zwarte met witte stippen op de voorkant

Dank je Yvonne, ik ga meteen even kijken of die nog te krijgen is! gr patricia

6 Laatst bewerkt door linmazerant (27-11-2009 23:00)

ik heb wel een leuk boekje over boetseren met marsepijn gekocht vind ik zelf.
Taartdecoraties heet het boek en is van Sheila lampkin. Het is een boek vanuit het engels vertaald naar het nederlands en er staan meer dan 150 patronen  van puzzel en boetseerwerkjes in. het zijn vrij tijdloze creaties. dus geen bumba maar wel veel leuke plaatjes (bloemen, dieren, strikken, randafwerkingen)
erg duidelijk per plaatje beschreven met een foto erbij.
o,ja het boek was ook nog eens redelijk betaalbaar 14,95.

ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes linda

7

heb toevallig ook dit boekje van de week gekocht erg leuk en er staat veel in.
    groetjes Carla

8

ook handig: fimo boeken! ik heb die van mn moeder 'geleend'

linmazerant schreef:

ik heb wel een leuk boekje over boetseren met marsepijn gekocht vind ik zelf.
Taartdecoraties heet het boek en is van Sheila lampkin. Het is een boek vanuit het engels vertaald naar het nederlands en er staan meer dan 150 patronen  van puzzel en boetseerwerkjes in. het zijn vrij tijdloze creaties. dus geen bumba maar wel veel leuke plaatjes (bloemen, dieren, strikken, randafwerkingen)
erg duidelijk per plaatje beschreven met een foto erbij.
o,ja het boek was ook nog eens redelijk betaalbaar 14,95.

ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes linda

deze is zeker een aanrader!!!

Taarten en cupcakes uit Venhuizen
www.bettinehaartaarten.nl

10

goeie tip!

Groetjes Suus