1

Onderwerp: Keuken en schildpadjes

Heb weer 2 taarten gemaakt. Eentje voor mijn ouders, die een nieuwe keuken hebben, was een hele uitdaging, zeker omdat ik nog nooit een vierkant of rechthoekige taart heb bekleed. Had hem ook gebakken in een cakeblik en kwam er niet helemaal goed uit.

De andere is een schildpaddentaart voor de moeder van een vriendin. Ik bak nooit meer een biscuit vantevoren en vries hem in! Wat valt dat tegen zeg, hij is een beetje ingezakt en nu is de taart zo laag. Daarbij komt ook nog dat hij in het midden wat meer ingezakt is dan aan de rand en nu heb ik lucht onder mijn marsepein. Ik kon smooteren wat ik wilde.

Dus eigenlijk over beide taarten niet echt tevreden. Mijn ouders vonden hem evengoed geweldig natuurlijk en die vriendin komt het vanavond ophalen. Ik hoop dat zij er wel tevreden over is.

Nou genoeg geschreven, nu nog de plaatjes:

http://i50.tinypic.com/1e3ryp.jpg

http://i45.tinypic.com/x23xp5.jpg

Bedankt voor het kijken en tips zijn welkom!

Het leven is verrukkelijk.....en taart trouwens ook!

2

Re: Keuken en schildpadjes

wat een leuk keukentje

3

Ik heb t nog nooit geprobeerd, maar zoals je blaasjes in plakplastic weghaalt, met een naald erin steken zodat de lucht weg kan, zou dat een optie zijn? Zo'n speldenprik smoother je wel weer weg denk ik? Wel heel mooi zo die overgang van strand naar zee gedaan.

Die keuken vind ik dus geweldig! Hij is niet helemaal recht, maar door de vorm van de keukendeurtjes oogt het zo'n ouderwetse keuken en dan klopt het helemaal! En je vorm van een cake vind ik voor deze taart helemaal goed gekozen!

*mijn leven is een geordende chaos*

4

leuk hoor! Alletwee! Die keuken is een goed idee in een cakevorm. Die schilpadjes vind ik ook schattig!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Niks mee inzitten, met die luchtbelletjes. Is net heel realistisch! Geef toe, de zee is toch ook niet vlak en op het strand vind je toch ook wel eens een kuiltje of een bergje?
Leuke keuken ook hoor, goed idee van die houten snijplank!

Groetje,
Heidi

6

Leuke taarten hoor!

Voor die keuken kun je misschien ook een gekochte cake gebruiken. Heb je hem wel helemaal recht. Maar ik vind het niet storend hoor! Ik hou wel van dit soort projecten! Leuk om uit te proberen!

7

niet recht is niet erg. Dan 'leeft' je taart meer!

8

Je keukentje is leuk hoor! Alle details zijn leuk uitgevoerd, je hebt zelfs aan plakjes wortel gedacht!

9

Ik vind het wel leuke taarten hoor. Als je je erg stoort aan die bubbels kan je misschien wat smokkelen door bijv. een visje of krabbetje uit de zee te laten komen. Of wat rotsen of zand op het strand te doen. Maar wat wij zien, zien de ontvangers vaak niet. Die zijn gewoon heel blij.

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

10

wat een leuke taarten, vooral je keuken vind ik erg knap! en wat een origineel idee!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

11

Die keukentaart is leuk !!! Voor mijn schoonmoeder mag ik een verjaardagstaart maken en aangezien zij ook net een nieuwe keuken hebben en zij ook nog eens kok is, vind ik dit een hele toepasselijke taart. Mag ik hem gebruiken als inspiratiebron???

12

ik vind je keukentje ook erg leuk geworden

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

13

slim om het keuken bisquit in een cakevorm te bakken. En altijd als ik belletjes in mn marsepein heb prik ik ze met een speld/naald in, en dan verder smootheren.

14

leuk gedaan

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

15

Ik vind ze allebei qua idee heel leuk maar de keuken vind ik echt heel erg leuk. Erg  origineel ontwerp en leuke uitvoering, zo met dat wasbakje en pannetje en zo. Ik zou hartstikke trots op mezelf zijn als ik jou was.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

16

Elsa schreef:

Die keukentaart is leuk !!! Voor mijn schoonmoeder mag ik een verjaardagstaart maken en aangezien zij ook net een nieuwe keuken hebben en zij ook nog eens kok is, vind ik dit een hele toepasselijke taart. Mag ik hem gebruiken als inspiratiebron???

Nou, dat is een groot compliment! Natuurlijk mag je de taart gebruiken als inspiratiebron. Ik laat mij ook vaak inspireren door al het moois wat ik hier langs zie komen.

De ontvanger van de schildpaddentaart vond hem idd gewoon heel mooi.

17

Ik heb nog even een vraagje: heb je de cake met de biscuitmix van de shop gebakken? Zo ja, hoeveel mix, eieren en water heb je gebruikt?

18

Hele leuke taarten,het aanrecht is erg leuk.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

19

Elsa schreef:

Ik heb nog even een vraagje: heb je de cake met de biscuitmix van de shop gebakken? Zo ja, hoeveel mix, eieren en water heb je gebruikt?

4 eieren, 264 gram mix (inderdaad uit de webshop) en 26 cc water, maar dat was eigenlijk nog teveel beslag.

20

Dank je wel! Zo halverwege december zal mijn taart (als ie lukt, tenminste ;) ) op het forum te zien zijn!