Onderwerp: meringues
Ik twijfelde of ik deze wel mocht posten omdat het geen fondant of marsepein is.. maar het is wel suikerwerk dus ik neem aan dat het wel mag?
In elk geval dit zijn meringues en ze zijn heerlijk!

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik twijfelde of ik deze wel mocht posten omdat het geen fondant of marsepein is.. maar het is wel suikerwerk dus ik neem aan dat het wel mag?
In elk geval dit zijn meringues en ze zijn heerlijk!

prachtig, leuk 3 verschillende uitvoeringen, ze zien er echt geweldig uit
Degene met chocolade vond ik niet zo lekker maar wel mooi voor op de foto 
Hi Natalie
Heb je ze met gewoon eiwit of eiwitpoeder gemaakt? Ik wil ze nl ook maken maar dan met eiwitpoeder maar kan de juiste verhouding niet vinden.... Weet jij het?
Ze zijn overigens ook heerlijk met een bolletje ijs of chocolade mousse... mmmm
Ik heb ze met eiwit gemaakt.. de verhoudingen van eiwitpoeder weet ik ook niet
Ik heb 80 gram eiwit gebruikt en 100 gram fijne kristalsuiker.. zou het geen 80 gram eiwitpoeder kunnen zijn of is dat heel veel?
Hihi, nee, dat kan niet, 80 gram eiwitpoeder is een beetje veel... Hoeveel precies hangt af van het merk. Je moet er met water weer eiwit van maken. Op de verpakking staat normaal gesproken de verhouding. Vaak staat er op hoeveel je nodig hebt om 1 eiwit te maken. Ik denk dat jij twee eiwitten hebt gebruikt, Nathalie? Hoeveel merengues gingen er eigenlijk uit?
Ik heb er 2,5 gebruikt.. 3 eieren dus. Daarmee heb ik 1 bakplaat vol, 20/25 stuks.
watertand ,superlekker !!! jamr dat ik moet letten op wat ik eet......
ziet er goed uit, bij mislukt het steeds
Het is heel simpel! eiwit op kamertemperatuur op hoge stand mixen tot het ongeveer 3 keer zo groot is als t was.. beetje bij beetje de fijne kristalsuiker toevoegen en net zo lang mixen tot je er "pieken" van kunt maken.. moet redelijk stijf zijn dus. en dan op de bakplaat spuiten of met lepels bolletjes maken. En ik doe het ongeveer 2 uur op 110/120 graden ligt aan de grootte van de meringues.. ze mogen uit de oven als ze niet meer zacht aanvoelen ze moeten opgedroogd zijn.
En het schijnt belangrijk te zijn dat er echt geen eigeel bij het eiwit zit en er mag niks vettigs in de mengkom of gardes zitten.
En het schijnt belangrijk te zijn dat er echt geen eigeel bij het eiwit zit en er mag niks vettigs in de mengkom of gardes zitten.
absoluut want dan kun je kloppen tot je een ons weegt maar dan lukt het niet
ik doe altijd een scheutje citroensap in de kom en veeg deze dan met een stukje keukenrol door de hele kom
daardoor ontvet je je kom
bij icing recepten zie je ook wel eens een beetje citroensap
deze zien er heerlijk uit
ook lekker met aardbeienslagroom ertussen mmmm
slagroom kloppen, geprakte aardbeien erdoor.
Wat zien ze er heerlijk uit! Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ze nog nooit gegeten heb, maar ik ga ze binnenkort maken samen met mijn nichtje van 4, ik hoop dat ze gaan lukken! Bedankt ook voor alle variaties die hier genoemt worden,wat klinkt dat heerlijk, met aardbeien slagroom of ijs!
Dat ziet er echt heerlijk uit,wel een straf om naar die mooie close up foto's te kijken hoor!!!
ziet er goed uit, bij mislukt het steeds
Bij mij ook, ik heb al tig pogingen gedaan, maar het lukt me echt niet. Kun je merengue poeder gewoon ergens halen? Ik ben echt overal geweest.
Half uur later:
Het is gelukt, nou jah, het is mijn vriend gelukt.. hij deed het in een andere kom dan mij en ja hoor, schuim.. ze staan nu in de oven!!
Ze staan nu ook bij mij in de oven. Ik had geen fijne kristalsuiker dus maar witte basterdsuiker gebruikt, nu maar hopen dat ze smaken.
ik had lavataart gemaakt deze kerst, schuimtaart met cocos.
alleen was de temp de eerste keer te hoog, gevolg zwart en de 2de keer te laag, gevolg cocos macroon van 26 cm doorsnede
grinnik morgen weer maar eens proberen, nog een 1/2 pak eiwit in de koelkast 
hallo allemaal,ik heb ze ook,maar jeetje wat zijn die dingen zoet !!!!en ik ben een zoete kauw,maar nu een vraagje ,kan je ze ook nog anders verwerken want ik eet ze zo echt niet en de kids zijn weer weg dus iemand idee heel graag en ik ben het helemaal eens ,ze zien er erg lekker uit.
groetjes Carla
Het ziet er zoooooooo lekker uit. Heb het nog nooit geprobeerd, staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik denk dat ik mij er deze vakantie maar eens aan ga wagen.
zien er lekker uit!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren