1

Onderwerp: hoe lang buiten de koelkast om te decoreren

Hoi,

Ik vraag me af hoe lang je taart buiten de koelkast kan blijven staan zodat je kan decoreren? Ik ben een beginner, dus ik doe algauw een paar uur over het decoreren, maar mijn taart staat dan dus wel al die tijd buiten de koelkast.

Hoe doen jullie dat met taarten die gevuld zijn met dingen die in de koelkast bewaard moeten worden, zoals slagroom? Ik denk dat je met een stapeltaart helemaal een hoop tijd kwijt zijn om te decoreren. Gebruiken jullie dan een vulling die niet in de koelkast hoeft oid?

Ik weet trouwens niet of dit de juiste rubriek is :/                               

Alvast bedankt!

Groetjes, Ellen

Re: hoe lang buiten de koelkast om te decoreren

Ik maak zelf ook meestal taarten met vullingen die wel in de koelkast moeten,maar laat hem soms best wel een tijdje op tafel staan,ja omdat je nou eenmaal best wel lang bezig bent met decoreren.Ik maak ook weleens de meeste decoraties van tevoren en dat staat ie wel minder lang buiten de koelkast!
Heb gelukkig nooit last gehad dat ie ging bederven!!
Groetjes Darlene

3

Als je de taart hebt afgesmeerd laat je hem eerst een tijd opstijven in de koelkast. Als je hem darna bekleed dan is je bekleding een soort isolatielaagje die de koelte wl een tijd vast houdt.

Maar dit is mijn theorie he...? Geen idee of het echt zo werkt!

4

ik heb altijd dat mijn bc zacht wordt dus ik doe:
afsmeren --> koelkast 1 uur ofzo
bekleden --> koelkast
versiersels maken
erop plakken --> nacht in de koelkast tot keihard ;)

maar zo doe k het.