1

Onderwerp: Verschil tussen Fudge en zachte caramel

Ik weet niet waar dit moet staan dus hopleijk staat het hier goed.

Mijn vraag is dus wat is het verschil tussen Fudge en zachte caramel?

Ik heb zitten neuzen op het forum... zie allemaal lekker recepten ...maar, wat is nu het verschil.
Ook zie ik Dulce de leche staan dat is dus een soort caramelpasta?

Ik vraag dit omdat een vriend van ons de zachte caramel snoepjes oa van jamin zo lekker vindt.
Dus dacht ik wie weet kan je het dus ook zelf maken..dat is altijd leuker een persoonlijker.

Graag advies.

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

2

Re: Verschil tussen Fudge en zachte caramel

Dulce de leche is een pasta gemaakt van suiker en melk of natuurlijk een blikje gecondeseerd melk de een caramel achtig smaak heeft.

Caramel is gemaakt van een basis van suiker.. met heel iets melk of room bij.. de temp waar op et gemaakt is is iets hoger als fudge.  Caramel drizzle of voor popcorn balletjes heeft geen melk of room erin.

Fudge is ook gemaakt van een basis van suiker en melk/room maar met boter erbij.  Dat maakt fudge et machtigste van alle 3.

3

Re: Verschil tussen Fudge en zachte caramel

Bedankt voor je uitleg daar kan ik wel wat mee ik ga dus fudge maken ik denk dat het meeste in de buurt komt

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree