1

Onderwerp: Wat zouden jullie doen voor 75 personen?

Hallo,

Ik heb even een vraagje....binnenkort moet ik een bruidstaart maken voor 75 personen.
Ze wil hem graag rond en gestapeld.

Nou heb ik even zitten rekenen bij de tabellen maar als ik een stapel maak van
35+30+25 zit je al op 74 man.
Maar om een stapel nou te laten eindigen met een taart van 25cm lijkt me niet zo mooi!
Bij een stapel van 30+25+20+15 kom ik op 58 en heb ik dus te kort.

Hoe doen jullie dat voor 75 personen en gebruiken jullie dan wel gewoon biscuit of cake omdat dat steviger is?

Hoop dat jullie me kunnen adviseren!
Groetjes Marit

2

Re: Wat zouden jullie doen voor 75 personen?

Er nog een 20 bovenop zetten? Dan heb je teveel maar beter te veel dat te weinig. Ik zou gewoon biscuit gebruiken en goed stutten.

Succes.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Je kan ook de tussen maten gebruiken. Dus die van 35 (33) + 30(24) + 22,5 (13) + 15 (6).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

of wat bruidscupcakes erbij, verder zou ik het niet weten.

5

Hey collega.... Ik zou bij de lokatie ff navragen hoe groot ze de stukken snijden.. Ik had laatst ook een bruidstaart, ik rekende voor de middelste laag (de laag die ze aangingen snijden.. de onderste was een dummie en de bovenste ging de vriezer in)  16 personen. heb dit ook uitgelegd hoe ze hem het beste konden snijden,  maar de meneer van de lokatie zei van zulke grote stukken snij ik niet want dat eten ze straks niet meer... Misschien red je het dus met 58 stukken. en anders misschien een aparte aansnij taart van 25 cm erbij dank heb je nog 16 stukken extra en zit je op 74 personen..

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

6

miep-miep schreef:

Hey collega.... Ik zou bij de lokatie ff navragen hoe groot ze de stukken snijden.. Ik had laatst ook een bruidstaart, ik rekende voor de middelste laag (de laag die ze aangingen snijden.. de onderste was een dummie en de bovenste ging de vriezer in)  16 personen. heb dit ook uitgelegd hoe ze hem het beste konden snijden,  maar de meneer van de lokatie zei van zulke grote stukken snij ik niet want dat eten ze straks niet meer... Misschien red je het dus met 58 stukken. en anders misschien een aparte aansnij taart van 25 cm erbij dank heb je nog 16 stukken extra en zit je op 74 personen..

Hey Miran,

Ze willen zeker voor 75 personen taart dus ik ga niet het risico nemen om voor 58 personen taart te maken en dat ze dan te kort komen.
Ik had al voorgesteld om er cupcakejes bij te maken omdat er ook een aantal kinderen bij zijn maar dat wilde ze liever niet.
Ze wilde gewoon al die personen in een taart.
Denk dat ik er dan maar gewoon een taartje van 20 op maak dan hebben ze wel veel teveel maar liever teveel dan te weinig.

7

Ga je dan ook exta rekenen voor die 20 cm die je er extra boven op zet?

8

Nee ik vind dat ik dat niet kan maken.
Hun vragen een taart voor 75 personen en als ik daar meer van maak dan is dat voor mijn eigen rekening.

Doen jullie dat wel dan??

9

Ik zou niet zomaar extra een kapsel van cm weggeven. Je moet die ook vullen, bekleden en decoreren. En dat is gewoon ook niet gratis.

Of er blijft heel veel taart over wat zomaar wordt weggegooid.
Of je staat straks bekend als die vrouw die voor weinig geld lekker veel taart maakt. Dat mensen dus automatisch voor minder personen gaan bestellen, omdat ze toch wel weten dat ze "gratis" te veel taart krijgen. Ik spreek uit ervaring...

Maar ik zou ook niet zomaar een extra laag berekenen omdat ik dat mooier vindt staan. Ik zou het zelf gewoon bij de 25cm als toptaart houden.

10

ik vind het van de topper afhangen of 25 cm te groot is.......

lekker duurt het langst!

11

Marit schreef:
miep-miep schreef:

Hey Miran,

Ze willen zeker voor 75 personen taart dus ik ga niet het risico nemen om voor 58 personen taart te maken en dat ze dan te kort komen.
Ik had al voorgesteld om er cupcakejes bij te maken omdat er ook een aantal kinderen bij zijn maar dat wilde ze liever niet.
Ze wilde gewoon al die personen in een taart.
Denk dat ik er dan maar gewoon een taartje van 20 op maak dan hebben ze wel veel teveel maar liever teveel dan te weinig.

Hoi hoi,

Ik zou het met het bruidspaar overleggen en hem zeker niet "gratis" geven. Laat ze maar zeggen wat ze mooier vinden. En dan kun je altijd nog zeggen dat je hem niet helemaal rekent maar bv de helft..  en anders misschien een dummie van 20 cm. Kost niet zo heel veel en geeft jezelf misschien een beter gevoel.. Kunnen ze de dummie ook nog bewaren...

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl