1

Onderwerp: wat gebruiken met uitrollen ipv poedersuiker??

Hoi hoi,

Ik heb pas weer een taartje gemaakt en de enige kritiek die ik kreeg was dat de marsepein wel erg zoet was.:/
Logisch ook, had 'm uitgerold op poedersuiker en iets te lang gewacht met draaien waardoor de lap scheurde en ik dus opnieuw moest beginnen en logischerwijs ook de poedersuiker door het marsepein is gekneed....:D

Nu is mijn vraag, wat zou ik kunnen gebruiken om op uit te rollen, iets wat geen smaak geeft.. Kan bloem gebruikt worden of toch iets van Crisco of wat ook?:think:

Alvast bedankt!

Greetzz Renske

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

Re: wat gebruiken met uitrollen ipv poedersuiker??

Ikzelf vind crisco fijn werken. Maar je kan ook op een doorzichtig tafelzeil je fondant/marsepein uitrollen. Is maar net wat je prettig vind.

Groetjes,
Josien

3

liefbloempje schreef:

Ikzelf vind crisco fijn werken. Maar je kan ook op een doorzichtig tafelzeil je fondant/marsepein uitrollen. Is maar net wat je prettig vind.

Maar blijft het daar niet aan plakken dan? Ik rol namelijk al op een plastic ondergrond, maar dan heb ik heel veel poedersuiker nodig wil ik de lap loshouden.

4

ik draai de lap na 1 of twee keer rollen en dan plakt hij niet vast, misschien een idee?

renskie schreef:
liefbloempje schreef:

Maar blijft het daar niet aan plakken dan? Ik rol namelijk al op een plastic ondergrond, maar dan heb ik heel veel poedersuiker nodig wil ik de lap loshouden.

Hallo,
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik zie dat veel dat mensen dat doen. Ikzelf vind eigenlijk crisci het allerfijnst werken, en je fondant/marsepein blijft er heel mooi mee.

Groetjes,
Josien

6

Ik als net begonnen bakster was behoorlijk bang voor t plakken van de marsepein
ik besloot ook echt op DIE WARME donderdag voor t eerst te bakken.

maar k had er met de crisco totaal geen last van

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

7

Crisco vind ik heerlijk werken.

8

Bloem moet je ZEKER niet doen, maizena kan wel bij fondant: dat gebruik ik meestal ( ben ooit zo begonnen, afgekeken van een Amerikaanse site, en ben er bij blijven hangen;), maar ik laatst begrepen dat dat bij marsepein niet zo geslaagd is. De laatste tijd gebruik ik ook steeds vaker crisco: nooit meer vlekken en als je zoals gezegd regelmatig je lap draait blijft ie niet plakken :)

Maar even ter relativering: Marsepein heeft al zoveel suiker van zichzelf, dat beetje poedersuiker dat jij eraan toegevoegd hebt proef je echt niet, hoor! ;) Als jij het het prettigst vind werken, gewoon blijven doen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

gewoon op een plastic tafelzeil en steeds een kwart slagje draaien, geen probleem met kleven, ideaal.
maar de pot met crisco staat altijd op tafel voor mijn plakkerige handen, super spullie.

music was my first love and it will be my last

10

ik rol hem altijd uit zonder er wat bij te gebruiken. Ik rol hem uit op een plastic tafelzeil of een plastic placemat van tupperware. ik gebruik geen crisco o.i.d.

11

Bedankt allemaal, denk dat ik maar crisco ga bestellen! En anders moeten ze het maar doen met zoete marsepein hahaha!

12

Ik spuit mijn placemat in met bakspray van baukje. Niet te veel hoor!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

13

Ik zweer ook bij de bakspray! Ik gebruik het voor mijn werkblad bij het uitrollen, maar ik spuit ook vaak een heel klein beetje op mijn handen voordat ik ga kleuren.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

14

Ik gebruik altijd ma

15 Laatst bewerkt door Spices (03-09-2009 09:06)

Ik gebruik ook crisco/maizena laats was die op en toen had ik aardappel zetmeel gebruik en werkte ook mega goed

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

16

Spices schreef:

Ik gebruik ook crisco/maizena laats was die op en toen had ik aardappel zetmeel gebruik en werkte ook mega goed

Hmmm :think: aardappelzetmeel heb ik toevallig nog staan. Kan ik wel eens proberen. Kost ook geen drol by the way ;)

Dank je wel!

17

Dames ik ben een beginnend bakster en ga gelijk voor het maken van een mooie bruidstaart. Het zit al helemaal in mijn hoofd maar nu nog even maken. Ik wil graag van mmf de buitenlaag maken maar in recepten en in jullie commentaar hierboven lees ik regelmatig om crisco te gebruiken. Kunnen jullie mij vertellen wat dat precies is? Alvast bedankt Esther.:)

18

Ik heb een bureauonderlegger van ikea en daar plakt (hier) helemaal niks aan vast.
Ik gebruik dan ook niks onder mijn fondant voor het uitrollen :)

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

19

jaest schreef:

Dames ik ben een beginnend bakster en ga gelijk voor het maken van een mooie bruidstaart. Het zit al helemaal in mijn hoofd maar nu nog even maken. Ik wil graag van mmf de buitenlaag maken maar in recepten en in jullie commentaar hierboven lees ik regelmatig om crisco te gebruiken. Kunnen jullie mij vertellen wat dat precies is? Alvast bedankt Esther.:)

Hoi Esther,

Crisco is een plantaardig vet dat dus zorgt dat je handen niet plakken na al het kneden maar ook dat je marsepein, fondant of mmf niet plakt aan de ondergrond waarop je uitrolt.
De laatste keer heb ik zelf bakspray van Baukje geprobeerd( na een van de tips hier). Dat werkte ook prima. Alleen heel weinig gebruiken. Crisco kan je bestellen in de webshop.
Succes ermee, enne.... wel je creatie posten hoor!! Ben benieuwd!

20

Ik heb net het tafelzeil gekocht, maar ik vroeg me nu af of ik voor mijn handen ook kokosolie (is hard bij kamertemp maar word zacht in je handen) kan gebruiken ipv crisco. (vraag ik alleen maar omdat ik nog een superpot heb liggen)

HOI, ik rol uit op maizena, plakt niet en er is niets meer van te zien. en iedere keer een kwartslag draaien.
groetjes tonny

22

Ik heb hier even meegelezen wbt de tips en kom vaak crisco tegen, nu is mijn vraag eigenlijk of dit ook in de supermarkt te koop is of alleen maar hier bv in de webwinkel?

Groetjes Mimi

23

In de supermarkt heb ik het nog niet zien liggen, misschien in het vak waar de buitenlandse produkten liggen en anders bij de toko...

24

Verootjuh schreef:

Ik heb een bureauonderlegger van ikea en daar plakt (hier) helemaal niks aan vast.
Ik gebruik dan ook niks onder mijn fondant voor het uitrollen :)

Welke bureauonderlegger gebruik jij? Is deze nog te koop bij Ikea?

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

25

Ik heb maandag bij de IKEA in Utrecht nog een onderlegger gekocht, dus die zijn zeker nog te koop.