1

Onderwerp: Boltaartje bekleden???

Op verzoek met vlijt begonnen aan een boltaartje. Niet bij stilgestaan dat als je lagen maakt voor de vulling, je een soort dennenboom effect krijgt! De lagen sluiten niet op elkaar aan zoals bij een gewone ronde taart.
Hebben jullie tips voor het bekleden? Dat het geen skipiste met heuvels wordt? De 'opdrachtgever' houdt helaas niet van slagroom en botercreme, dus mooi afwerken met botercreme is niet echt een optie :(
Alle tips zijn welkom!

Re: Boltaartje bekleden???

Je zult toch ergens mee moeten afsmeren. Anders abrikozenjam of zo...

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Zakt dat niet naar beneden dan?

4

Je kan ook afsmeren met chocopasta. Ik heb wel eens afgesmeerd met witte chocopasta. Even warm maken in de magnetron zodat je het makkelijker kan smeren. Dan in de koelkast daar wordt het wel harder van van maar niet zo hard als met botercreme.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Dat is een goede tip! Bedankt!

6

chocoladeganache misschien?

7

Of afsmeren met speculoospasta

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Beetje laat misschien, maar toch handig voor mensen die het eventueel nog lezen.
Ik snij met mij taartsnijder een laag uit het bolletje, uit die laag snij ik het binnenste gedeelte, zodat je een ring van ongeveer 1 cm overhoud. Die leg ik weer terug op zijn plek in het taartje, en die vul ik dan. Hartstikke simpel, en je bolletje behoudt zijn vorm.

9

ik heb er met een bolletje nog nooit last van gehad, maar vandaag met een "boot"-vorm dus ook...

Groetjes, Dorothea.