1

Onderwerp: ouwel-vraagjes

Hoi,
Ik wil van de week een taartje gaan maken met een ouwelprint erop. Nu heb ik al diverse topics gelezen via de zoekfunctie, maar toch nog wat vragen.
Ik had gedacht om de taart te geheel te bekleden met marsepein, dan de foto erop leggen en dan de randen vastmaken met reepjes marsepein (soort lijstje ervan maken). Kan ik de ouwel gewoon zo op de marsepein leggen? Ik heb veel gelezen dat mensen er piping gel onder doen, maar dat ken ik (nog) niet en heb het ook niet in huis. Maar als je de randen vastmaakt, moet er dan perse iets onder de foto?
Graag advies en tips!

Groetjes, Diana

Re: ouwel-vraagjes

ik kan de rest van je vragen niet beantwoorden, ivm gebrek aan ervaring ;)
maar piping gel kun je heel makkelijk maken, het recept staat hier in de linkerbalk bij decoreren.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

je kan de foto gewoon op het marsepein plakken met heel klein beetje water niet te veel maar heel weinig. maar je kan het ook zo op de marsepein leggen volgens mijn want dat plakt ook al een beetje. ik heb het laats op fondant gedaan met een klein veegje water.

4

oppassen met water want dat tast de ouwel aan! Piping gel = tylose met water :) is handiger, maar ik heb het ook wel gewoon op de taart gelegd (marsepein) en een randje als lijstje eromheen, bovenop een taart gaat dat prima!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

5

o sorry je heb gelijk ik heb het met tylose lijm gedaan.

6

Liekie schreef:

oppassen met water want dat tast de ouwel aan! Piping gel = tylose met water :) is handiger, maar ik heb het ook wel gewoon op de taart gelegd (marsepein) en een randje als lijstje eromheen, bovenop een taart gaat dat prima!

Hoelang blijft de ouwel goed op de marsepein? Kan je dat er gewoon een paar daagjes op laten liggen?

Groetjes, Diana

7

Weet iemand hoe lang je ouwel op marsepein kunt laten liggen? Ik doe er niks tussen en leg de ouwel op het marsepein. Kan ik dat gelijk bij het decoreren doen, of pas vlak aflevering?

Groetjes, Diana

8

niemand een antwoord op m'n laatste vragen?

Groetjes, Diana