1

Onderwerp: tips voor bekleden van taart in combinatie met marsepein

ik ben bezig om een stapeltaartje te maken, het is mijn tweede taartje en ik heb dus nog vrijwel geen ervaring, dit taartje maak ik voor sinterklaas avond als onderdeel van mijn surprise,ik wilde eigenlijk verschillende vullingen gebruiken en de taart volledig met marsepein bekleden maar nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat ze niet van marsepein houden. Nu wil ik dus een van de lagen bekleden met een andere laag dan marsepein, ik dacht zelf aan chocolade smelten en eroverheen gieten,maar is dit wel mooi in combinatie met marsepein?Hebben jullie misschien tips voor me om te decoreren van een stapeltaart met verschillende materialen? en ik heb er eigenlijk ook geen idee van of het verwerken van een ander materiaal als marsepein geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van de marsepein?

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

2

Re: tips voor bekleden van taart in combinatie met marsepein

Heel eerlijk? Als ik jou was zou ik gewoon m'n taartje maken met wat ik het prettigst vind werken ( in jouw geval dus marsepein) en degenen die dat niet lusten die laten het buitenlaagje dan maar lekker liggen ;)

Ik zie trouwens dat je nergens fondant als alternatief noemt, dat kan eventueel natuurlijk wel nog voor 1 van de taartjes :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Als je zorgt dat beide taarten niet met elkaar in aanraking komen is het geen probleem. Zorg dus dat je een kartonnen board onder de taarten hebt. Wel stutten he!
Je kan nog denken aan afsmeren met slagroom, mokkacreme, hazelnotencreme, chocoladeganache, botercreme, chocoladepasta`s, fondant!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Ik ben et met adrienne eens.. maak et hoe jij et wil.. en als iemand marsepein niet lekker vind kunnen ze et laten liggen.
Ik heb vaak zat dat mensen de laag fondant of marsepein laat liggen.

5

Hoewel ik het met de andere meiden eens ben, zijn er natuurlijk ook andere oplossingen. Fondant is al genoemd, maar je kunt ook belgian chocolate paste gebruiken of chocoladefondant. Gesmolten chocola lijkt me niet zo mooi, maar chocoladeganache kan je wel mooi strak krijgen door een paar keer te overgieten.

Succes en wel showen, he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek