1

Onderwerp: mijn eerste stapeltaartje maken..........tips?

ik wil een stapeltaart maken als surprise, de onderste taart daar ga ik mijn kado in verwerken, dus alleen de beide bovenste taartjes zullen ook werkelijk geschikt zijn om te eten.

Nu lees ik hier regelmatig dat je een stapeltaart moet stutten,en dat dit kan met eetbare materialen zoals kitkat en dergelijke,ik heb via internet het boek Feestelijke taarten besteld en hierin komen ook diverse stapeltaarten aan bod maar nergens word verteld dat je een taart moet stutten omdat hij anders door zal zakken, weten jullie of dit voor een stapeltaart met maten 25/20/15 noodzakelijk is?

Verder las ik hier op de site dat ik kartonnen tussen alle 3 de lagen moet doen, is er ook een manier om dit aan te passen naar een eetbare variant?

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

2 Laatst bewerkt door sandravos (24-11-2009 15:54)

Re: mijn eerste stapeltaartje maken..........tips?

Hai!

Ik stut die maten taart zeker! Soms met choco sticks en soms met rietjes, de taartkartonnen zijn heel handig met aansnijden van de taart, zo'n stapel kan anders niet aansnijden!

Suc6.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

dus ik heb de kartonnen nodig om de taart voor het aansnijden weer van elkaar af te pakken? of hebben de kartonnen ook nog een functie om de taart steviger te maken?

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

nou die kartonnetjes leunen op de dowels/kitkat/maiskolfprikkers of wat je maar gebruikt als steunpaaltjes. Anders zakt de taart toch compleet over de dowels heen...?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs