1

Onderwerp: cupcakes vraagjes...

Ik heb nog even een vraagje voor het bakken van de cupcakes. Kan dit in de papieren vormpjes zonder dat daarbij een mufinpan nodig is? Of worden ze dan niet mooi?

En wanneer de cc's daarna wil invriezen om ze later te bekleden, is het dan verstandig om ze voor het vriezen te vullen of daarna dat het ontdooit is?

En dan nog een laatste vraag, waarmee kan je het beste de cc vullen en afsmeren?

Sorry voor het aantal vragen, maar ik heb er al een zoekopdracht op los gelaten, maar kom niet uit op een bevredigend antwoord :O

Groetjes Mimi

Re: cupcakes vraagjes...

Ik bak mijn cc's altijd in een papiertje in de bakvorm en dan blijven ze ook mooi van vorm. Anders zien ze er echt heel raar schots en scheef uit.
Ik vries nooit in dus daar kan ik je niet mee helpen.
Afsmeren doe ik altijd met botercreme en dan het liefst met een smaakje; caramel of chocolade ofzo.

Succes!

Groetjes van Stefanie

3

Stefanie.mila schreef:

Ik bak mijn cc's altijd in een papiertje in de bakvorm en dan blijven ze ook mooi van vorm. Anders zien ze er echt heel raar schots en scheef uit.
Ik vries nooit in dus daar kan ik je niet mee helpen.
Afsmeren doe ik altijd met botercreme en dan het liefst met een smaakje; caramel of chocolade ofzo.

Succes!

Oke, dus ik kan beter een bakvorm erbij kopen ?

En het afsmeren met botercreme met een smaakje, vul je daarmee ook de cc?

Groetjes Mimi

4

als je ze zonder bakvorm bakt, dan krijg je hele platte rare vormen.
goedkope vormen vind je bij xenos en action!
als ik ze gebakken heb, gooi ik ze gelijk de vriezer in nadat ze zijn afgekoeld. gewoon in een pedaalemmerzak..
als ik ze nodig heb smeer ik er een laagje botercreme met smaakje op. zo bevroren gaat dat makkelijker als dat ze al lekker zacht zijn.
plakje marsepein erop, klaar!
vullen doe ik dus niet echt, vind ze al lekker genoeg.

Ik heb deze bakvorm van de webshop:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1638

En ik vul mijn cc's ook nooit. Afsmeren met smaakje en beetje marsepein erop of alleen een lekkere toef creme :Y

Groetjes van Stefanie

6

Ik bak ze ook in de bakvorm. Smeer ze af met witte chocopasta en decoreer ze met marsepein.
Vries de hele handel in en als ik ze nodig heb zijn ze zo weer ontdooid. Gaat prima.
Ik vul ze niet, want ze zijn zo ook lekker.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Af en toe vul ik wel met een restje bc. Erg lekker!

ik bak ook altijd in een muffinplaat als ze afgekoeld zijn doe ik ze in een platte doos in de vriezer en na 1 uur doe ik ze in een pedaalemmerzak, dan plakken ze niet meer aan elkaar vast. ik vul ze als ze weer uit de vriezer komen met botercreme met een smaakje of een mousse, en afsmeren met met afsmeercreme. succes

9

Als je cupcakes niet in de bakvorm bak kun je dit effect krijgen

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 52&p=8

even naar beneden doorscrollen dan zie je een foto ervan. :D