Onderwerp: eerste keer biscuit perfekt, nu steeds wat!!!
hallo allemaal,
is dit herkenbaar snap er niks van de eerste keer dat ik een kapsel ging bakken was perfekt nu als ik er
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » eerste keer biscuit perfekt, nu steeds wat!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo allemaal,
is dit herkenbaar snap er niks van de eerste keer dat ik een kapsel ging bakken was perfekt nu als ik er
Nee gelukkig niet herkenbaar. Ik gebruik nooit de mix maar het recept van hier.
5 eieren, 150 gr basterdsuiker, vanillesuiker, 125 gr bloem, 25 gr maizena. Ik heb een heteluchtoven die ik op 180 gr zet en de taart ca 40 min bak. Echt nooit problemen mee gehad en altijd een luchtig biscuit.
De eieren doe ik ook in warm water en mixen 10 min. op de hoogste stand.
Volgens mij hoef je de eieren niet in warm water te leggen als je een mix gebruikt. Ik gebruik 4 L of 5 M eieren. Het totaalgewicht van de eieren is wel rond de 260 gram. Alles tegelijk in de kom en dan 30 min bakken op 165 (hetelucht). Ook 8 min hoog en 2 min laag mixen. Wel heb ik altijd een (losse) oventhermometer in de oven staan omdat ik die van de oven zelf niet vertrouw.
Ik zet de eieren gewoon op kamertemperatuur en dan met de mix hete lucht 160 gr. (ik kan of 170 OF 160 dus geen 165) en dan 30 min en dat gaat heel erg goed.
Nog nooit de eieren in warm water gedaan...
Hier gebruik ik ook gewoon eieren op kamertemperatuur. Het water wat ik gebruik is wel warm.
Ik gebruik gewoon eieren maat M, die heb ik nu zo vaak gewogen en altijd zitten ze rond de 50 gram.
Ook altijd heteleucht op 160 graden en pas na 35 minuten de oven voor de eerste keer open. Dan steeds per 5 min of 2,5 min. verlengen. Liggt eraan hope de sateprikker eruit komt.
Mijn ervaring is dat het erg ligt aan hoeveel ei je hebt. Vier iets kleinere eieren zijn natuurlijk lichter als vier grote eieren. Ik gooi dus eerst de eieren in de bak, dat weeg ik en daarop pas ik mijn water en mix aan (naar het schema dat hier links gegeven wordt). Gaat eigenlijk altijd goed.
Wel eieren op kamertemperatuur, ik doe ook nix met warm water.
nou allemaal bedankt ,heb er wel wat aan en mischien ligt het wel aan eieren warm water,geloof dat ik dat de eerste x niet gedaan heb en ga ze toch maar iedere x wegen
Ik doe altijd 5 eieren op 330 g mix. Ik weeg ze eigenlijk nooit af, maar als je weegt, dan zonder schil wegen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » eerste keer biscuit perfekt, nu steeds wat!!!