26

Re: marsepein van zeelandia

Nee hoor, dat is alleen duidelijk voor degene die toevallig het merk kennen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

27

vind de 1:3 van zeelandia heerlijk en lekker om mee te werken. had twee maal een kilo pak rood besteld van funcakes (twee verschillende bestellingen) en beide verpakkingen heb ik weg gegooid omdat ik er niet mee kan werken, scheuren en smaak is ook niet lekker. Ik baal hier wel van om dat rood zo lastig is om te kleuren. voor mij geen funcakes dus, maar gewoon de 14 kilo dozen. nog tips om een grote hoeveelheid rood te kleuren of zijn er andere alternatieven?

Groet Corinne

28

corinne schreef:

vind de 1:3 van zeelandia heerlijk en lekker om mee te werken. had twee maal een kilo pak rood besteld van funcakes (twee verschillende bestellingen) en beide verpakkingen heb ik weg gegooid omdat ik er niet mee kan werken, scheuren en smaak is ook niet lekker. Ik baal hier wel van om dat rood zo lastig is om te kleuren. voor mij geen funcakes dus, maar gewoon de 14 kilo dozen. nog tips om een grote hoeveelheid rood te kleuren of zijn er andere alternatieven?

Hai Corinne, hier ook een fervent 1:3 gebruiker van Zeelandia, wil niets anders meer :-) En voor rood kleuren gebruik ik Xtra Red van Sugarflair, is een hele dikke pasta en kleurt in marsepein echt als een tierelier, kleur het ook altijd even 2 daagjes van te voren en je hebt een prachtige rood (spiek maar even bij mijn taartjes www.tartacadabra.com ;) ). Met fondant gaat het moeilijker, heb je meer kleurstof nodig maar het wordt toch ook mooi rood, niet zo mooi als bij marsepein overigens vind ik ;)
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

29

Lara M. schreef:
corinne schreef:

Hai Corinne, hier ook een fervent 1:3 gebruiker van Zeelandia, wil niets anders meer :-) En voor rood kleuren gebruik ik Xtra Red van Sugarflair, is een hele dikke pasta en kleurt in marsepein echt als een tierelier, kleur het ook altijd even 2 daagjes van te voren en je hebt een prachtige rood (spiek maar even bij mijn taartjes www.tartacadabra.com ;) ). Met fondant gaat het moeilijker, heb je meer kleurstof nodig maar het wordt toch ook mooi rood, niet zo mooi als bij marsepein overigens vind ik ;)
Sukses!

Help! Maar die 1:3 van zeelandia noemt hier toch ook Funecakes (zie immers geen andere staan in de webshop)? Of zeggen jullie nu gewoon dat er een verschil in kwaliteit zit tussen de voorgekleure funcakes en de blanke 1:3 funcakes (lees zeelandia)?
Sorry hoor, ben momenteel nog niet aan de marsepein toe (ben gestart met fondant) en ben ook nog vrij nieuw dus excuses voor deze vragen.... :o

Thx

30

de voorgekleurde funcakes is 1:4 marsepein.
De 1:3 is niet van funcakes, maar van zeelandia, het heet alleen zo op de website. Het zijn dus 2 verschillende merken. De funcakes is iets goedkoper.
Ik zou zeggen, bestel van beide een kilo en probeer het uit.

Ik heb er trouwens zelf geen ervaring mee, maar ik begrijp dat er ook een verschil zit tussen de blanke en de voorgekleurde van funcakes, dus allebei de 1:4
De voorgekleurde zou iets slapper zijn en sneller scheuren, maar ik spreek hier niet uit eigen ervaring, dus pin me er niet op vast ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

31

tipsytaartje schreef:

de voorgekleurde funcakes is 1:4 marsepein.
De 1:3 is niet van funcakes, maar van zeelandia, het heet alleen zo op de website. Het zijn dus 2 verschillende merken. De funcakes is iets goedkoper.
Ik zou zeggen, bestel van beide een kilo en probeer het uit.

Ik heb er trouwens zelf geen ervaring mee, maar ik begrijp dat er ook een verschil zit tussen de blanke en de voorgekleurde van funcakes, dus allebei de 1:4
De voorgekleurde zou iets slapper zijn en sneller scheuren, maar ik spreek hier niet uit eigen ervaring, dus pin me er niet op vast ;)

Thx voor je verhelderende uitleg!

32

lara m schreef:

Hai Corinne, hier ook een fervent 1:3 gebruiker van Zeelandia, wil niets anders meer En voor rood kleuren gebruik ik Xtra Red van Sugarflair, is een hele dikke pasta en kleurt in marsepein echt als een tierelier, kleur het ook altijd even 2 daagjes van te voren en je hebt een prachtige rood (spiek maar even bij mijn taartjes www.tartacadabra.com  ). Met fondant gaat het moeilijker, heb je meer kleurstof nodig maar het wordt toch ook mooi rood, niet zo mooi als bij marsepein overigens vind ik
Sukses!

dank voor deze tip! dat het niet zo goed kleurt met fondant vind ik niet zo erg want dat gebruik ik toch nooit hahaha

maar ik zal eens een potje rood bestellen!

Groet Corinne

33

Ik haal dit topic even naar boven. Wie heeft de vernieuwde marsepein al geprobeerd uit de hebshop en wat zijn de ervaringen? Ik bestel normaal altijd 1:3 en heb daar nog genoeg van dus wil dit nog niet bestellen om het uit te proberen. Moet ik ergens anders gaan shoppen voor de 1:3 of kan deze ook goed?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

34

vernieuwde marsepein? bedoel je de funcakes? die is al 1,5jaar geleden vernieuwd, als ik ten minste goed begrijp dat je het daar over hebt....

groetjes Tirza     

35

Ik vind de voorgekleurde blauwe marsepein van funcakes echt super mooi en heb daar ook mijn bob de bouwer taart mee bekleed! En ik heb er echt geen problemen mee gehad! Sterker nog het is

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

36

Dit staat in de nieuwsbrief van LTS van januari 2010:

-----------------
Marsepein
De FunCakes marsepein is weer verbeterd, waardoor de verschillen tussen de 2 kwaliteiten marsepein dermate klein zijn geworden, dat we hebben gekozen met 1 variant verder te gaan. Om iedereen extra voordelig te laten kennismaken met de verbeterde marsepein, hebben wij de Blanke Marsepein 1 kg. verpakking deze maand in de aanbieding, in januari betaal je hiervoor slechts

Groetjes, Petra

37

owwwww...... bedankt voor je toelichting :D nee ik heb daar nog geen ervaring mee.

groetjes Tirza     

38

Ik snap niet zo goed waarom je het topic over zeelandia marsepen omhoog haalt voor een vraag over FunCakes marsepein, maar dat zal aan mij liggen ;)

Ik gebruik FC marsepein bij mijn workshops en er worden elke keer weer strakke taartjes gemaakt, er wordt van gesnoept en ik maak mijn voorbeeldtaartjes er ook van. Het viel me pas op dat die sneller 'droog' zijn als ze uit de koelkast komen, iets wat in het begin van de FC-marspein wat langer duurde dan de Zeelandia.

Deze is van FC zwarte marsepein gemengd met FC blanke marsepein en is zonder

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

39 Laatst bewerkt door Petra68 (14-01-2010 09:29)

De reden dat ik dit topic heb "opgehaald" is dat ik oude topics las dat de 1:3 van Zeelandia is, misschien omslachtig en had ik beter een nieuw topic kunnen openen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Groetjes, Petra

40

ik werk ook met zeelandia 1:3 en heb hem samen besteld met funcakes 1:4 maar de zeelandia variant smaakt veel meer naar amandelen , ik heb ze uitgebreid geproeft en laten proeven en de 1:3 werd door alle proevers blind aangewezen als lekkerste. Bovendien vind ik hem veel soepeler kleuren en werken, bij de funcakes krijg ik echt pijn in de handen en bij deze niet.
maar ze scoren bij mij beiden ruim voldoende. de funcakes een 7 en de zeelandia een 9,5.