1

Onderwerp: hoe krijg ik mooie grote cc??

hoi

ik heb gister wat cc gebakken en gedecoreerd(voor het eerst hoor haha) maar ze komen niet boven het papiertje uit. ik heb het blik van de xenos moet ik er dan meer beslag in doen? anders is het zo moeilijk te decoreren valt het zo in het papiertje....

bedankt

mvg kim

Re: hoe krijg ik mooie grote cc??

Ik ben niet een exper in cc's bakken / maken , maar je moet de cupjes echt wel 2/3 vullen met beslag.

3

Toch een kwestie van proberen. Maar ik doen inderdaad ook wel tot 2/3 vullen. En ik gebruik de mix van de hebshop.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

4

Ik gebruik een afgestreken lepel waar je ijs mee kan scheppen/knijpen. Dat is bij mij precies voldoende om de cc's net boven de rand uit te laten komen. Dan leg ik er een plankje bovenop (voordat ik ze uit de bakvorm haal) zodat ze weer precies plat worden net zo hoog als het vormpje.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

het is echt een kwestie van uitproberen want elke oven is weer anders.
Ikzelf doe het voor de helft vol en ze komen dan net onder het randje uit, precies zoals

Arnhems Meisje 2008

Ik zet ze altijd op de wegschaal en ik vul ze met ca. 37-39 gram mix. Weet nu inmiddels wel hoeveel ik erin moet scheppen, maar vind dit een handige richtlijn.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

7

ik gebruik altijd het nigella recept,maar dan zonder melk en met een ei extra. Ik heb ook een xenos blik en vul ze voor 2/3.  Ik heb ze dan net boven de rand.

8

Ik weeg ze ook altijd.

Ik vul ze altijd 2/3 met een spuitzak!!!!hartstikke handig!!
Groetjes Darlene

ik weeg ze ook altijd idd 39 gram ( klinkt dom maar achteraf weer blij dat ik het gedaan heb). dan bakken in voorverwarmde oven op 180, 20 min. na 17 min. draai ik de plaat om. altijd perfect.
succes

11

tonny pleijte schreef:

ik weeg ze ook altijd idd 39 gram ( klinkt dom maar achteraf weer blij dat ik het gedaan heb). dan bakken in voorverwarmde oven op 180, 20 min. na 17 min. draai ik de plaat om. altijd perfect.
succes

misschien stome vraag maar wat bedoel je met omdraien (op de kop....?????)

hoi, ik  haal de muffinplaat eruit en draai hem en zet hem weer terug, zodat de achterste dan voorin de oven staan.
groetjes tonny

13

Ik ben ook net begonnen met cupcakes, maar maak het Nigella recept anderhalf keer. En daarmee kan ik dan prima 12 vormpjes vullen.
Mijn ervaring is ook dat ze anders onder de rand blijven, en dat is natuurlijk niet zo mooi.

Groet
Marjolein