1

Onderwerp: Bodem boltaart

Gisteren heb ik een workshop boltaart gehad. Hiervoor hebben we een ronde schaal gevuld met repen biscuitdeeg en vulling.
Voor de bodem hebben we ook repen biscuitdeeg gebruikt, maar door de vulling wordt de binnenkant van het deeg nat en slap, waardoor je niet echt een goede bodem hebt voor je taart.
Dus ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn met goede tips?

Heb hier op het forum al gezocht, en las dat mensen echt een bolvorm bakken, maar heb nog geen oplossing gevonden voor de manier waarop ik het geleerd heb.
Vraag me ook af als jullie een taart doorsnijden en dan vullen hoe doe je dat aan de zijkant, dan heb je toch openingen waar de vulling zit, laten jullie dit zo of vullen jullie dat weer op met gebakken deeg?

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

2

Re: Bodem boltaart

Waar vul je mee?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

die methode gebruikte ze ook bij die cursus op tv. zelf heb ik die methode nog nooit geprobeerd dus kan ik je geen tips mee geven. als je een gewone biscuit doorsnijdt kan je op de randjes een "dijkje" van botercreme spuiten, kan en je vulling er niet uit en de randjes kunnen niet naar beneden zakken.

Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat.

4

Als je bang bent dat de bodem niet stevig genoeg blijft, dan kan je een (bretonse)koek of crumble bodem maken. Die geeft voldoende stevigheid, en daarnaast een lekkere 'bite' aan je taart.

Wel gewoon de bodem eerst afwerken met stroken (of een plak) biscuit, zodat de biscuit de vocht opneemt.

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

5

Of de taart op een stevig, vetvrij karton zetten

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen