1

Onderwerp: taart invriezen met boetseer werk

ik heb mijn schoonzus beloofd voor hun kraamfeest een taart te maken. normaal doe ik dat altijd vers maar nu heb ik geen tijd en moet ik werken de dag voor het feest en dag van het feest. ik wil voor het eerst proberen te boetseren, maar kan ik het beste de taart met boeseersel invriezen of zonder????? ik ben bang dat alles anders uitloopt, maar als mijn man de taart weg moet brengen betekent dat dat ik om 6 uur s'ochtnes voor mijn werk het boetseersel op de taart moet doen. niet handig!!!!!

iemand tips?????

en weet er nog iemand waar je aan plastic dozen voor taart kun komen die je in de vriezer kunt doen????? ik wil een doos vragen voor sinterklaas, maar een (bv wegwerpdoos) zou nu al handig zijn.... ik heb alle bakkers in mijn buurt gehad en niemadn heeft plastic dozen alleen van karton.... en op de webshop zie ik ook alleen karton.

2

Re: taart invriezen met boetseer werk

ik zou hem zonder boetseersel invriezen.

3

af en toe doe ik mijn taarten, met boetseersels ook wel in de vriezer, haal hem dan 24 uur van te voren eruit en dan in de koelkast en een uur voor hij weg gaat op het aanrecht. Ik heb nog geen problemen gehad met mijn boetseersels of de bekleding. Vries liever natuurlijk niet in maar als het niet anders kan durf ik het wel aan!

Taartdozen, plastic/kunststof, ik weet niet precies welke je bedoelt maar ik heb ze van de marskramer/blokker en zelfs van de action.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

ik wil dan inderdaad ook de taart in de koelkast laten ontdooien!

en ik bedoel gewoon of een stevige bewaardoos met deksel zoals je bv ook hebt voor diepvries eten zoals van tupperware of een ander merk, of van die wegwerptaartdozen zoals je bij de supermarkt wel eens ziet. ik zal nog eens bij action gaan kijken! bij marskramer bij ons kon ik geen grote bewaardozen vinden

5

let wel je taart moet volgens mij kunnen "ademen" en in een soort tupperware doos sluit je alles op. ik heb een taart met kartonnendoos en al ingevroren en later ook weer ontdooit en dat ging prima.

6

ik heb begrepen dat de taart in een kartonnen doos naar karton gaan smaken.....

7

heb ik geen last van gehad, de taart raakt de doos ook nergens aan, en karton stinkt niet naar mijn idee. ik gebruik wel gebaksdozen en geen doos van bijv de supermarkt.

8

Als je hem niet in een kartonnen doos laat ontdooien dan kan het vocht niet opgenomen worden en dat slaat dan weer op je taart terug :( met alle gevolgen van dien. succes

Gr. Jen.
I taart you,

9

Ik heb m'n taart ook met versiering en al ingevroren, in een doorzichtige vuilniszak.
24 uur van te voren er uit gehaald en toen de zak eraf gehaald en laten ontdooien in de koelkast in een kartonnen doos, 2 uur voor het serveren buiten de koelkast gezet voor het goed opdrogen.
Het is echt prima gegaan.

10

Betekent dit dat je hele taarten met marsepeine bekleding ook gewoon in kan virezen???

11

ik heb ook wel losse stukken taart die over waren ingevroren en cc ook, maar dit is een taart die ceht naar iemand toe moet. zou ik zonde vinden als hij vies smaakt of door loopt.... dus ik ga hem gewoon doderdag maken. het feest is zaterdag en dan is hij nog wel vers, hier lees ik ook dat iedereen de taart 3 dagen bewaard en dat doe ik zelf meestal ook. heb wel al een babytje geboetseerd en in een luchdichte doos gedaan. scheel weer werk! het zal wel goed komen!!!!! gewoon hopen dat mijn dochter lang slaapt overdag en dat ik s'avonds nog wat kan doen!!!!