1

Onderwerp: Taart zonder suiker, chocolade en koemelk producten????

Mijn zus heeft een tijdje geleden te horen gekregen dat ze allergisch is voor suiker, chocolade en koemelk producten.

Ik vind dit heel vervelend voor haar, vooral omdat ze van lekker eten houdt en het heel moeilijk is lekkere dingen te eten zonder deze producten.

Op 2 december is ze jarig en nou wilde ik haar verrassen met een een lekkere taart. Ik heb me intussen al scheel gezocht naar een recept waar deze producten niet in voor komen. Heeft een van jullie misschien een idee of tip om toch een lekkere taart te kunnen maken????

PS. ze mag wel natuurlijke suikers hebben

Alvast bedankt

2

Re: Taart zonder suiker, chocolade en koemelk producten????

Dan kan je appeltaart maken. Dan ipv roomboter wajang boter gebruiken en ipv suiker een suikerstroop (ik gebruikte altijd rijstestroop). En natuurlijk geen appelaataart uit een pakje, maar van losse ingredie

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ALs ze wel natuurlijke suikers mag (bijv. maismoutstroop) dan kan je bijv. een appeltaart maken, die ik ivm dieet zo nu en dan maak. Maar dan wel checken of dat wel mag...

125 gram margarine

5 eetlepels ma

4

haha ottelien, je was me voor :P

5

ik heb voor volgende week een opdracht staan waarbij iemand allergisch is voor bijna alles.
Nu heb ik via mjamtaart 2 orgran gevonden. Taartmixen en muffinmixen en eigenlijk heel veel zelfs.
Via google even orgran invullen en hup dan zie je waar je het kan kopen of bestellen.

6

catharinaaa schreef:

haha ottelien, je was me voor :P

Ja, en ik kon niet meer op de andere stroop komen, maar dat was dus maismoutstroop. Die werkt nog lekkerder dan rijstestroop. Dus hebben we toch nog 2 tips gegeven voor het vervangen van suiker.

Groetjes, Ilonka

7

jullie zijn geweldig!

kun je die siroop en stroop gewoon in de supermarkt kopen of is dat alleen te koop in een speciale winkel?

Ik ga het snel uit proberen. En ik zal uiteraard even laten weten of ze het lekker vind;)

8

Oh ik bedenk net dat het ook wel erg lekker is krenten en rozijnen in de appeltaart te doen, kan dat?

9

In krenten en rozijnen zitten alleen natuurlijke suiker (druivensuiker) ;)
De stroop en de siroop koop ik altijd in een natuurwinkel. De ahornsiroop kan best ook wel in de super te koop zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes, Ilonka

10

Thanks komt helemaal goed ben benieuwd of dat ie lekkerder gaat smaken dan mijn eigen recept :P

11

Ja idd wat ottelien zegt, in de natuurwinkel...
Heb gister nog ff koekjes gebakken met maismoutstroop, heeerlijk haha, en... al 10 kilo afgevallen :P Succes met het bakken!

12

Suikervrije appelflappen? Ook heel makkelijk. Appels met kaneel en natuurlijk zoetstof, bijvoorbeeld de siropen als eerder genoemd, in een plakje bladerdeeg. :)

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."