1

Onderwerp: Help: hoe verpakken als mijn taart klaar is?

Ik heb mijn 2de taart af, nu is mijn vraag hoe moet ik die verpakken zodat die morgen bv gegeten kan worden?
Ik heb erover al een aantal blz gezocht, maar kan het niet echt vinden.

Mijn vulling is van botercreme en amandelspijs, dus dat kan denk ik wel buiten de koelkast.
Op teleac zeiden ze dat je het moet verpakking in folie, maar ik ben juist bang dat dan de folie aan de marsepein plakt wanneer je het eraf wil halen.

Mijn vraag dus, hoe doen jullie dat?

Groetjes Mimi

2

Re: Help: hoe verpakken als mijn taart klaar is?

In de doos zonder deksel

of gewoon zo, zonder iets... moet je alleen opletten dat er geen sterk ruikende dingen inde koelkast liggen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Cakes by Petra schreef:

In de doos zonder deksel

of gewoon zo, zonder iets... moet je alleen opletten dat er geen sterk ruikende dingen inde koelkast liggen!

Denk je dat het in de koelkast moet?

En waarom moet de doos zonder deksel zijn?

Groetjes Mimi

4

Sorry, lees over je vulling heen. Hoeft dus niet per se in de koelkast maar de bc wordt/blijft dan zacht en dan kunnen de zijkanten een beetje bobbelig worden (taaert zakt in). Ik zou 'm gewoon in de koelkast zetten en dan 1,5 - 2 uur voor het aansnijden er weer uit halen (bij andere vulling 1 uur van tevoren).

Meestal zijn de dozen te laag dus dan is geen deksel makkelijker dan toeren uithalen om te zorgen dat de bovenkant niet beschadigd...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Thanks voor je antwoord Petra!

Dan kan ik nu eindelijk naar mijn bedje!! ;)

Groetjes Mimi