1

Onderwerp: Planning en houdbaarheid vulling taart

Wellicht is deze vraag vaker gesteld, maar kan het juiste antwoord niet helemaal vinden.

Aanstaande zaterdag is de dochter van een vriendin jarig en voor deze gelegenheid ga ik een mooie verjaardagstaart maken. Nu heb ik laatst een taart met een 'standaardvulling' van BC en jam gemaakt en ik weet dat die een aantal dagen houdbaar is buiten de koelkast.

De dochter van mijn vriendin houdt erg van banketbakkersroom en vruchten, dus nu zat ik te denken aan een combi van deze room en een aardbeienbavarois. Hoe lang van te voren moet ik deze taart nu maken? Kan ik de taart bijvoorbeeld ook woensdag compleet af te maken en vervolgens in te vriezen, zodat het zaterdag prima gegeten kan worden? Of kan ik het beste de taart vrijdag maken, en kan deze dan buiten de koelkast bewaard worden?

Een hoop vragen, want ik ben nog niet heel ervaren met verschillende vullingen. Graag maak ik de taart wel een aantal dagen van te voren, omdat ik dan meer tijd heb om het mooi te maken. Heeft iemand wellicht tips voor een goede vulling die ik goed kan bewaren?

2

Re: Planning en houdbaarheid vulling taart

Hoi Evalien,

Zoals ik het zelf zou doen: donderdag-avond de biscuit bakken en de decoraties maken (dat kan je ook eerder doen) en dan vrijdag-avond vullen, afsmeren en decoreren.

De vulling die je wilt gaan gebruiken m

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)