1

Onderwerp: boetseervraagje

Ik heb gisteren vol goede moed een stuk marsepein en kleurtjes gekocht. Ik wilde wat gaan proberen met boetseren, ik ben echt nog een totale beginneling dus vandaar mijn waarschijnlijk domme vraag. Hoe zorg je nu dat die onderdelen goed aan elkaar blijven plakken? Gebruik je daar van die lijm voor, of net als met klei gewoon een beetje water en vastdrukken. Ik kwam er met die voorbeeldfilmpjes niet helemaal uit omdat ze dat niet echt laten zien.

Dus sorry voor de waarschijnlijk domme vraag.

Groetjes,
Mousey

2

Re: boetseervraagje

Je kunt het beste even kijken hiernaast aan de linkerkant bij de FAQ, daar staat waarschijnlijk het antwoord wel tussen, en anders even zoeken met de zoekfunctie. (hierboven in het oranje balkje)

3

voor boetseren met marsepein heb je weinig lijm nodig dat plakt al vrij senl aan elkaar...maar wat tylose met water maakt een goede lijm..
kleine dingetjes boetseer ik met marsepein..maar ik werk liever met fondant van bakels.. ideaal voor boetseren en behoudt beter de vorm..poppetjes van marsepein zakken makkelijker in...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Ik gebruik ook altijd water met een beetje tylose; werkt perfect!

Omdat ik de kleuren van marsepein niet mooi vond worden (omdat de basiskleur al creme is) heb ik deze week eens geboetseerd met MarsiFon (marsepein en fondant halfom). Dan heb je de kleur van fondant (lekker helder dus) en de smaak van marsepein. Is mij goed bevallen, werkt net zo lekker als gumpaste, maar wordt bij droging niet zo hard (en dat is wel lekker als ze de poppetjes nog op zouden willen eten).

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

5

Dank je voor jullie hulp. Ik zal eens gaan kijken voor tylose. Dat mengen met fondant lijkt me ook wel een goed idee eigenlijk. Maar ik ga het eerst maar eens zo proberen.