1

Onderwerp: vliegjes

Ik heb binnenkort een opdracht om een taart te maken waarbij ik een plant met vliegjes boetseer.
het verhaal is nl dat de ontvangers (hij wordt door de schoonzus vd ontvangers besteld) na hun terugkomst van vakantie het huis vol met vliegjes aantrof, door een plant in de kamer.
Ik ga dat dus terug laten komen in de taart, maar ja, hoe maak ik (ieniminie) vliegjes?
Ik heb natuurlijk al de zoekfunctie gebruikt, op cake central ook al, en zelfs google...
Heeft iemand misschien een voorbeeld voor me hoe je vliegjes in een taart verwerkt?(hmmm, wat klopt er niet aan die zin ?:lol:)

pluk de dag!

2

Re: vliegjes

Israa schreef:

Heeft iemand misschien een voorbeeld voor me hoe je vliegjes in een taart verwerkt? (hmmm, wat klopt er niet aan die zin?)

Hahahahaha :lol:, nou, je geeft zelf het antwoord al. Maarrrr........nee, doe toch maar niet. Maar ja, hoe dan wel? Die kleine vliegjes zijn net ronde zwarte dingetjes, maar om nou zwarte balletjes als vliegjes voor je taart te maken??? Misschien moet je het juist accentueren en supergrote vliegen maken?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

je heb toch van de eetbare sprietjes? als je die in je taart prikt en daarop een zwart dingetje, dan beweegt het ooknog!

ik hoop dat het lukt!

4 Laatst bewerkt door mariekedekorte (21-11-2009 22:25)

Of misschien zwarte kleurstof (beetje verfbaar vloeibaar maken) en dan met een tandenborstel en een minizeefje spetten zeg maar, zoals we vroeger op de kleuterschool deden met ecoline :)
Eh, correctie, wel een schone tandenborstel uiteraard :)

5

mariekedekorte schreef:

Eh, correctie, wel een schone tandenborstel uiteraard :)

:lol: Bedankt voor je tip!

pluk de dag!

6

Als je nou een plaatje van een vlieg heeeeeeel vaak op een icingsheet laat printen en daar de zijkant van de taart mee bekleed?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Tom Poes schreef:

Als je nou een plaatje van een vlieg heeeeeeel vaak op een icingsheet laat printen en daar de zijkant van de taart mee bekleed?

Ja das een leuk idee !!!
Zo ongeveer:
http://growabrain.typepad.com/photos/uncategorized/2007/11/13/52_flies.jpg

8

Gatverjekkieieieieieie!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

9

kleine zwartje vliegjes maken en mini vleugeltjes uit gelatine blaadjes knippen en in de zwarte lichaampjes doen?? en dan 2 inimi oogjes van bv grijs erop doen??

10

ben wel benieuwd naar het eindresultaat, die sheet leek mij ook de leukste optie, en dan boven op de taart een plant met uit de aarde van die sprieten laten komen met daarop vliegjes a la evelien 1001

11 Laatst bewerkt door israa (22-11-2009 20:48)

Jeetje wat een goede tips zeg :thumb:
Bedankt zeg. Ik ga beide tips in de taart verwerken, zowel van Yvonnen als van evelien.
En jij ook bedankt nicole voor het plaatje!

pluk de dag!

12

He Jasses, ik weet niet of je klant die nog gaat opeten. :D
Toen ik de ide

13

ja, vind die vliegen van Nicole ook prachtig...kan je natuurlijk ook bovenop doen...om een plant heen.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

14

Jakkes....t idee was erg leuk...tot dat plaatje....

Getsie...en dan dat idee van die hagelslagjes door t beslag..JUK

15

hoe is het geworden????