1

Onderwerp: Wilton Fondant Impression Mat ---help!!!

Hoi hoi

vraagje:

ik heb sindskort zo'n structuurmat. het lukt mij niet om voor een 25cm vierkante taart een mooi structuur op de fondant te krijgen en als het dan wel 1 van de 10 keer is gelukt dan krijg ik de fondant niet goed van de mat af of niet mooi op de taart....grrr

ik heb al wat crisco en poedersuiker geprobeerd maar het wil nog niet lukken

deze is het:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1664

tips tips?

groetjes

2

Re: Wilton Fondant Impression Mat ---help!!!

Ik hoorde dat je niet te hard moet duwen maar goed ik heb er nog geen ervaring mee, suc6 in ieder geval

3

Kwebbeltje heeft een how-to gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=Z5jekiCt4jc

4

thanks thanks ik ga meteen kijken :-D

5

Ik heb dezelfde mat als jij... en had hetzelfde probleem... Een paar keer achter elkaar de how-to van kwebbel doet wonderen! Ik zag ineens het licht met die mat, hahaha! Succes!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

6

Ik heb een andere structuurmat (paisley motief) en na de how to van Kwebbel gelezen te hebben, ging het prima...

7

haha zo had ik hem nog niet bedacht, ik ga het meteen uitproberen :-)

8

bij mij blijft de marsepein soms plakken aan de mat, dan moet het weer overnieuw. ik vind het wel lastig om de zijkanten mooi te krijgen, deze gaan toch wat uithangen als ik hem erover heen leg. de bovenkant is dan super mooi, het motief aan de zijkanten is wat vager. heb je een tip??
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

9

Ik heb hem ook. Ik rol eerst het fondant uit en smeer dan crisco over het fondant,
Dan duw ik de mat erin (ik doe het niet met de roller want dan duw je de print toch weer dubbel in het fondant).
Dan pak ik het fondant met mat en al voorzichtig op en leg dat over de taart. Komt hij al los van de mat dan haal ik de mat los en leg ik hem er op dezelfde manier als vlak fondant over de taart. En dan inderdaad zorgen dat je zijkant heel snel aan de bovenrand vast zit. Dan zakt hij niet uit.
Ik werk wel altijd met iets dikker uitgerold fondant omdat hij op de plekken waar je de mat erin drukt anders te dun wordt. De print is al gauw een ruime mm dik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

heb gistermiddag de methode van Kwebbeltje toegepast en zie:
ook bij mij eindelijk een mooi paisley motief!

Arnhems Meisje 2008

11

fijn dat de kleine moeite van uitleg en een klein filpje maken zoveel plezier kan geven. dat doet mij goed om dat terug te lezen:Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

duidelijk filmpje!!

13

ik vet mijn mat in met bakspray, rol marsepein uit en leg mat er op. met de smoother wrijf ik het patroon (wat kwebbeltje doet met haar handen, ik gebruik alleen geen roller want dan schuift het patroon bij mij altijd) er in door gelijkmatig te duwen en vooral te zorgen dat niet de mat schuift.