1

Onderwerp: cupcakes plooien in

Als ik cupcakes bak, zet ik de papieren bakjes in een siliconen muffinvorm. De papieren bakjes deuken dan een beetje in aan de zijkant en na het bakken heb je dus plooien aan de zijkant van de cupcakes.
Hebben jullie dit ook en kan je het voorkomen?

2

Re: cupcakes plooien in

Ik heb daar ook last van. Ik weet niet hoe ik dit moet voorkomen. Het lijkt wel of ze net iets te groot zijn voor het bakblik. Ik hoop dat iemand weet hoe het komt.

3

Ik doe het precies als jullie maar heb hier (tot nu toe) nog geen last van gehad. Welke vormpjes gebruiken jullie?

Misschien een beetje meer vullen?

dan zijn ze inderdaad te groot... :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Heb je de papieren bakjes dan in verschillende maten???

6

Ik had dat laatst ook. Ik probeerde de papieren vormpjes van Blokker en die lubberen uit. Met de gekleurde vormpjes van Dr. Oetker had ik er geen last van. Ook niet met vormpjes die ik via deze webshop heb besteld. Ik gebruik overigens geen siliconen bakvorm maar een van metaal.

i.d.d komt het doordat je muffinblik iets te klein is. je cc moeten er precies inpassen, ik heb zelf een blik van ikea (nu hebben ze daar ook iets lagere) en nog nooit ingedeukt of openstaan. misschien heeft iemand die nog op zijn zolder staan. succes

8

Ik heb nog even in de keukenla gekeken. Ik heb twee bakvormen, een van ikea en een van aldi. Bij beiden had ik het probleem. Ze lijken mij precies even groot maar ik heb het niet precies nagemeten. De vormpjes van blokker zijn iets minder strak gevouwen en van iets dunner papier. Welke vormpjes heeft Margot gebruikt? Wellicht speelt en kwaliteitsverschil een rol?

9 Laatst bewerkt door Kaatje2 (22-11-2009 13:00)

Ik heb dat "probleem" niet, omdat ik de cc's zonder cc-papiertjes bak. Zo krijg je mooie ronde cupcakes die niet aan het papier vast plakken. Echt een suc6!

En als ik ze dan gedecoreerd heb, zet ik ze zo in het cc-papiertje.

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

10

Ik heb ook dat probleem gister mini's gebakken ook daar het probleem.

groetjes van Ann

11

hmm ja mini's had ik het ook mee ja... met de mini cc vorm van de xenos en de mini papiertjes uit de taartendecoratie

12

Ik heb inderdaad de papierenvormpjes van Blokker en gebruik een metalen bakblik. Heb er hier twee van, van verschillende winkels en daar gebeurt het bij allebei bij. Het moet dus toch aan de papiertjes liggen.

13

Ik heb het ook soms, maar wat me opvalt is dat met name bij papiertjes die onderaan het stapeltje zitten.
Volgens mij zijn die al wat meer uitgelubberd, waardoor je de vouwen krijgt. Meestal lukt het me om alles een klein beetje bij elkaar te vouwen, zodat het toch een mooi rond randje wordt, maar dat vergt wel wat geduld (wat ik niet altijd heb).

De bovenste (dus smalste) papiertjes gaan eigenlijk altijd goed.

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

14

Ik geloof dat de papiertjes van blokker zijn, maar ik heb ze al een poos geleden gekocht. Ik zal eens van die gekeurde bakjes kopen en zien hoe dat gaat.
Bedankt voor het meedenken!

15

Ik heb siliconen vormen en daar heb ik het ook bij. Ook heb ik 2 metalen vormen en bij 1 er van heb ik het ook, blijkt die ene toch ietspietsie kleinere vormen te hebben. 
Wat woodstock zegt over de laatste papiertjes is inderdaad ook waar.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

16

woodstock schreef:

Ik heb het ook soms, maar wat me opvalt is dat met name bij papiertjes die onderaan het stapeltje zitten.
Volgens mij zijn die al wat meer uitgelubberd, waardoor je de vouwen krijgt. Meestal lukt het me om alles een klein beetje bij elkaar te vouwen, zodat het toch een mooi rond randje wordt, maar dat vergt wel wat geduld (wat ik niet altijd heb).

De bovenste (dus smalste) papiertjes gaan eigenlijk altijd goed.

Ik heb het inderdaad ook met de papiertjes die aan de onderkant van de stapel zitten. Met de bovenste geen last. Ik let dus altijd op dat wanneer ik de papiertjes overheb, ze netje terugstop in het plastic, het liefst lekker strak anders lubberen ze uit.

Ik gebruik overigen wilton papiertjes in een wiltonbakblik. Ik heb ook een blik van de Xenos en ik denk dat die wat kleiner is, want daar krijg ik altijd plooien in.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

17

Ik heb net bij de action siliconen muffinbakjes gekocht. Eens kijken of die wel goed passen...

ik gebruik papiertjes van oetker die zijn wat steviger