1

Onderwerp: help! slagroom uit pakje heeft klonten?

Hallo!

Ik probeer (voor het eerst) ganache te maken, maar toen ik slagroom in een pannetje deed, zag ik dat er klonten in zaten.
In twee pakjes, die beide nog niet over datum waren.

Omdat ik dit nog nooit gezien heb, durf ik niet zo maar verder te gaan (straks maak ik morgen iedereen ziek). Echter ik gebruik niet zo heel vaak slagroom, dus vroeg ik me af of jullie weten of dit betekend dat de slagroom niet goed is.

Met google en de zoekfunctie hier kwam ik helaas niet verder, dus alle hulp word gewaardeerd!

willemiene wonder wicht

2

Re: help! slagroom uit pakje heeft klonten?

Dat lijkt me niet goed. Is het verse slagroom of houdbaar?

Groetjes, Elly

3

verse, alsin, zo'n vloeibaar kuipje uit de koeling

willemiene wonder wicht

4

Ik heb ook wel eens van die klonten in de slagroom gehad. Dat waren een soort vetklonten. Je moet even voor jezelf nagaan of je de slagroom gelijk na het booschappen doen in de koelkast hebt gezet of dat het op een andere manier bedorven zou kunnen zijn, misschien een kleine opening in het deksel. Je kunt nog even proeven of het goed is want je proeft het als het niet goed meer is. Maar als je echt niet vertrouwt, kun je het beter niet gebruiken lijkt mij. Het kan bijvoorbeeld ook in de winkel te lang buiten de koeling hebben gestaan (met laden en lossen bijvoorbeeld).

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

ah, goed om te weten dat ik het kan proeven!

heel erg bedankt!

willemiene wonder wicht