1

Onderwerp: Volgens mij heb ik het niet goed gedaan...help

Hoi

Ik wou die aangevette slagroom maken, maar nu heb ik het recept verdubbeld inplaats van 100ml slagroom 200ml en niet 1 maar 2 theellepel klopvast. en 80 mascarpone en nu heb ik klonten :s

Wat had ik niet moeten verdubbelen?? Help... heb het wel nodig want me dochter is morgen jarig....

Groetjes Miran

2

Re: Volgens mij heb ik het niet goed gedaan...help

Zit net naar het etiket te kijken, kan het zijn omdat ik mascarpone creme heb??? Ik heb totaal dus geen verstand van mascarpone...

Lijkt mij als je een recept gaat verdubbelen,dan moet je alle ingrdienten dubbel doen!!
Mascarpone(gewone)is een dikke roomkaas,weet niet wat mascarpone creme is!!
Groetjes Darlene

4 Laatst bewerkt door inge h (20-11-2009 19:51)

Heb van de week aangevet uit de losse pols gemaakt maar geen klontjes hoor
Losse pols was: 250 ml slagroom, zakje klopfix, grote lepel marscapone (en bokkepootjeskruim mmmmm)
Ook hier marscapone op het potje en geen marscapone creme, lees even de rest van het etiket misschien dat er iets meer staat.
Maar wat ik me afvraag was het de hele tijd klontjes of alleen op het laatst?
Misschien te lang doorgeklopt?

update
Ze hebben notabene marscapone creme in de hebsjop
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1720
En zo te zien heb je dan veel minder nodig, gaat echt per kilo zowat.
Heb je zoiets gekocht toevallig?

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

Als ik mascarpone gebruik, dan roer ik het van tevoren goed los. Anders krijg je inderdaad klontjes die je met een vork dan later nog moet losroeren/pletten. Lijkt me dus wel goed, maar nog even doorroeren/losmaken die klontjes.

Hoera! Het is vandaag!

6

De mascarpone-creme uit de shop is een smaakstof, niet bedoeld als ingredi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Hey super voor jullie berichtjes ik had inderdaad marscapone creme gekocht uit een shop  :o net andere gehaald wit van kleur :D neem aan dat deze goed is haha naja tis pas me derde taart dus beginnersblunders.. Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden... ga hem snel verder afmaken....