1

Onderwerp: Wat is jullie ervaring over de taartafmetingen en het aantal stukjes?

Ben een beetje in de weer om een overzicht te krijgen van het aantal stukken wat uit een taart gehaald kan worden.
Omdat het aantal overal anders is, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen (en dan met name het aantal stukken bij de ronde, de bol en de barbietaart)

Alvast bedankt!!!

geniet van de mooie én lekkere dingen!!!
www.lieftaartje.nl

2

Re: Wat is jullie ervaring over de taartafmetingen en het aantal stukjes?

Ik hou me altijd aan de tabellen van het menu links :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik hou me aan het schema van felicitaartjes bij de ronde en bloemvorm en de 5x5 stukjes bij vierkante taarten. Daarbij heb ik ook liever te veel dan te weinig.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4 Laatst bewerkt door Lautje. (17-11-2009 20:39)

Ook ik hou me aan de tabellen die hier links in het menu staan :)
Heb overigens nog nooit klachten gehad over te weinig taart. Mijn 'vaste klantjes' weten ondertussen zelf al hoeveel taart ze nodig hebben. Zo hebben zij zelf al uitgevonden dat ze voor een stapeltaart van 30 personengenoeg hebben aan een 20cm en 25cm.

Groetjes Laura!

5

Dankjewel voor de reacties!

Niemand heeft de ervaring gehad van te weinig stukjes in een taart?
Ik heb nu onderstaande op mijn site staan:

Ronde taarten   
15 cm doorsnee 6 personen
20 cm doorsnee 10 personen
26 cm doorsnee 16-18 personen

Boltaarten   
14 cm doorsnee  5 personen
20 cm doorsnee 10 personen
28 cm doorsnee  20 personen

Barbietaart 16-20 personen

ik hoor graag jullie reacties!

www.lieftaartje.nl

6

Kreeg laatst wel te horen dat ze een taart voor 14 personen met z'n 8-en verorberd hadden... Maar zij zagen dat als een compliment, hij was zoooo lekker!
Maar begon wel gelijk te twijfelen aan mijn tabellen, dus ik lees ff lekker mee hier!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Ik hou ook het topic maar ff in de gaten.
Maar mis toch wel schema's voor een hartvorm.

Groetjes Jesni

8

Ik hou me aan snij schema die in de how to's te vinden zijn en tot nu to heb ik alleen gehoord dat ze en paar stukken over hadden ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

9

Sommige vormen zijn inderdaad best lastig (zoals hart, hoe te snijden, het lijkt altijd zo klein vind ik). Ik hou me aan 25 gr. biscuitmix pp en dat komt altijd goed uit (hoor ik).
Bij de magic wondermold gebruik ik 420 gr. mix. Dit zou dan voor 16,8 pers. zijn, maar ik hoorde steeds, dat er meer uitgaat (6-7 lagen vulling met kartonnetjes ertussen), dus nu heb ik er 18-20 pers. bijstaan. Dit is mijn enige vorm die afwijkt op de 25 gr. "regel".

Groet, Jolanda

10

ik gebruik altijd de tabellen van hier en krijg 9 van de 10 keer te horen dat ze over hebben.
Heb 1 keer een boze klant gehad die vond dat het te weinig was, ik schatte 20 personen, zij zei 15 personen met moeite. Tsja ik vind dat als je weet dat jouw familie grote eters zijn dat je daar zelf maar rekening mee moet houden, dat kan ik niet ruiken. En tsja het is maar taart hoor, geen avondmaaltijd... :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Ik gebruik ook de tabellen van hiernaast en geef dan het snijadvies van Jax en witje mee. Dat print ik uit en heb erbij gezet dat het geen appeltaart is, maar een machtige taart.
Heb nog nooit klachten gehad. Wel dat ze blij waren dat ze niet te grote punten hadden gesneden omdat het zo machtig is :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Ga zo een taart bakken voor 25 cm. Volgens de tabel is die voor 315 gr mix en 5 eieren. Dat is hetzelfde als dat ik voor de hartvorm heb gebruik. Volgens het snijschema is de 25 voor 16 personen. Dan zou de hartvorm toch ook voor 16 pers. zijn?
Maar iemand enig idee hoe die hartvorm te snijden?

Groeten Jesni

13

dan zou je hartvorm idd ook voor 16 personen kunnen zijn ja.

ik gebruik trouwens die tabellen wel, maar alleen qua aantal personen en af en toe spiek ik voor de fondant/marsepein hoeveelheid, daar gebruik ik dan wel iets minder van.
Maar de mix-hoeveelheden die gebruik ik niet, vind het echt te weinig, ik gebruik die van felicitaartjes. Dus voor een 25cm zou ik dan 330gram mix en 5 eieren.

groetjes Tirza     

14

Doet die 15 gram mix zoveel dan?
Denk dat de hoogte van je bakblik dan ook een rol speelt. toch?

groeten Jesni

15

Ik vind 315 (of 330 gr) dus een beetje weinig. Het zou kunnen voor 16 pers. maar dan wel kleine stukjes (20 gr biscuit).
Ik gebruik in mijn middelmaat hart 4 ei en 270 gr mix (en die wordt echt hoog!!) en tel dit voor 12 pers. In mijn grote hart gebruik ik voor 20 pers. 550 gr. mix en 8 ei.

Groet, Jolanda

16

Tja het blijft soms een puzzeltje... Het is inderdaad wel handig voor mij om te vermelden aan klanten dat het geen appelpunten zijn. Anders ben je zo door je taartje heen!
Toevallig vroeg een klant het gister zelf omdat ze wel van zoetigheid houden en niet te weinig wilde hebben. Ja dan kan je beter een grotere nemen ;)

www.lieftaartje.nl

17

ik ga dat ook maar eens zo berekenen zoals jij jol, lijkt mij in principe ook veel makkelijker.

groetjes Tirza     

18

Hallo, Ik heb een tijdje terug een berekening gemaakt, misschien hebben jullie er iets aan.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56588

Groetjes San

19

Of je kijkt hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=63744

Hier staan snijschema's van de meeste maten. Helaas (nog) geen hartvormen.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

20

Ik reken uit een 25 cm 12- 14 personen. Dan zijn de stukjes nog aan de kleine kant vind ik... Ik doe niet aan kleine stukjes taart :) Maar misschien houden wij in Groningen gewoon van grote stukken taart!