1

Onderwerp: Zelf bakvorm maken...?

Hallo,

De vraag is of iemand ervaring heeft met het zelf maken van een bakvorm...?
Dus wel een vorm die vaker te gebruiken is en geen 'wegwerp' geval ;)
Kan dit? Hoe? Kan je dat ergens laten doen wellicht...?

Dennis

Holy ganache...

2

Re: Zelf bakvorm maken...?

In het sticky bovenaan met de titel REGELS VAN DEZE RUBRIEK staat als allereerste deelstreepje:

Deze rubriek is bedoeld voor het posten van patronen, sjablonen en volledige howto's, NIET voor het vragen er naar!

[MOVE] --> bakken en vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Door een metalen strip in de gewenste vorm te buigen en de uiteinden aan elkaar te bevestigen, kun je een bakvorm maken. Je hebt dan alleen een bakplaat nodig waar hij op kan staan. De strip is dan naar wens te verhogen met bakpapier. Je moet er wel voor zorgen dat hij niet 'kiert', anders loopt je beslag eronder uit. Maar dit principe zie je terug in bakringen. Ik heb zelf zo'n strip (niet zelf gemaakt) waar je een hartvorm mee kunt maken in meerdere maten, heel simpel en goedkoop...In een Chineese winkel gevonden.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Yep da's een goed idee... Zou je de uiteindes kunnen solderen of smelt dat weer in de oven...? En een 3d vorm is lastiger natuurlijk, dan zou je de vorm in iets (aluminium ofzo) moeten gaan kloppen vrees ik...!?

Dennis

Holy ganache...

5

Ik ben niet zo technisch, dus op dat punt kan ik je niet helpen ;) Maar ik heb wel een how to van de zelfmaak-koekjesuitstekers gevonden, misschien brengt je dat op idee

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Hoi,

Ja beeldhouwen heb ik gedaan, foto's volgen morgen als het licht is :)
Echter met gewone cake valt het niet mee, misschien eens bisquit gebruiken...?!
Ik zoek een 3D vorm van een Mini (Auto dus) :)
Dennis

Holy ganache...