1

Onderwerp: ouwel handtekening

ik maak tegenwoordig veel taarten voor anderen.
nu wil ik mijn handtekening eropzetten met ouwel.
langwerpige strookjes 1/2 of 1 centimeter hoog en 2 of 3 centimeter lang. zoiets ik moet het nog nameten en ontwerpen. heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand waar ik het ken bestellen??

groetjes yvon

2

Re: ouwel handtekening

Denk je dat de mensen die je taarten kopen dit leuk vinden?? Je kan er ook visitekaartjes bij stoppen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

je handtekening op de taart? vind ik een beetje raar eerlijk gezegd  ik doe er ook gewoon visitekaartjes bij.

4

Lijkt mij lelijk. Zou ik als koper niet op zitten te wachten.. Doe er gewoon een kaartje bij.

5

En dan het ouwelplaatje met handtekening bovenop de taart? Ik denk niet dat iedereen dit op prijs stelt :) Ik zou mooie visitekaartjes ontwerpen en laten afdrukken, zo kan iedereen er eentje pakken die geinteresseerd is. Bovendien is het wat netter, want zou jij de naam van je banketbakker op je taart willen?

Groetjes Laura!

6

Een visitekaartje onder de bloemenfolie die over je plankje zit. Bij het opsnijden van de taart komt je handtekening dan vanzelf boven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

ja ik weet wat je bedoeld, bakkers doen het met een chocolaatje in een slagroomtaart...

Maar zelf...ik zou er niet voor kiezen, ik vind het zonde van de taart om het zo maar te zeggen

ik zou er ook een visite kaartje bij doen, of stickers met je logo /naam op de taartdoos?

groetjes, Diana

8

Volgens mij vroeg ze niet wat wij ervan vonden... Ieder zijn eigen ding toch?

Ottolien schreef:

Een visitekaartje onder de bloemenfolie die over je plankje zit. Bij het opsnijden van de taart komt je handtekening dan vanzelf boven.

Nooit over na gedacht! wat en goed idee

Groetjes Martine www.tinustaart.com

10

Handtekening inscannen en een aantal malen in een (word) document plaatsen. Vervolgens doorsturen naar iemand die op ouwel print (via de zoekfunctie wel te vinden). Dan gewoon uitknippen en op je taart bevestigen d.m.v. icing of een beetje eetbare lijm. Het is misschien niet naar ieders smaak, maar wel origineel.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

11 Laatst bewerkt door anaid_026 (19-11-2009 22:48)

satannatas schreef:

Volgens mij vroeg ze niet wat wij ervan vonden... Ieder zijn eigen ding toch?

je hebt gelijk, ieder zijn/haar eigen ding

maar ik denk dat de reacties hier bedoeld zijn als advies...en niet om iemand zijn/haar idee af te kraken ;)

Mijn idee is dat het zonde is van zo'n taart en het zou zonde zijn als ze door haar idee eventuele klanten kwijtraakt toch? ;)

als je echt je handtekening op je taart wilt dan zou ik het advies vragen om bij een plaatselijke bakker na te vragen hoe die dat doet, want volgens mij doet niemand hier zijn/haar handtekening op de taart, alleen op de foto :)

en idd ouwel zou mijn idee zijn om dat te realiseren...

groetjes, Diana

jullie hebben gelijk hoor dames. ik vind het gewoon een raar idee maar ieder zn ding zoals heel vaak geschreven op dit forum. ben trouwens wel benieuwd naar je taarten Yvonne!

13

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic moet; doe je nou een verzoek om dit te printen of wil je ervaringen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

ik vind t idee van je handtekening op de taart   SUBLIEM !!!

Menig reactie als dit soort taarten worden aangesneden is toch wel....T LIJKT WEL KUNST !!!    zonde om op te eten......

Een kunstenaar zet toch ook zn naam onder zn werk ??!

Ik vind t leuk maar zou t natuurlijk niet bovenop de taart leggen maar ergens discreet ergens onderaan....

15

Ik vind het ook een leuk idee, maar zou het idd wel niet opvallend op de taart doen, bv achter kant . Wel zou ik dan kiezen voor niet een heel logo, maar gewoon je "bedrijfsnaam" . En daarbij is het natuurlijk niet mogelijk voor iedere taart. Bv verjaadargs taarten is het misschien wel leuk. Maar bij een bruidstaart bv vind ik het echt niet kunnen.

16

Heeft er iemand toevallig de website van Saks.... en dan de rest. Heb laatst hier op het forum de link naar deze website gevonden, maar je raad het al, ik kan hem niet meer vinden!
Zij doen het ook (een handtekening) door middel van een soort label aan de rand van de taart, op een niet al te opvallende plek. Net als in je kleding (het merkje). Zag er erg leuk uit!

17

satannatas schreef:

Heeft er iemand toevallig de website van Saks.... en dan de rest. Heb laatst hier op het forum de link naar deze website gevonden, maar je raad het al, ik kan hem niet meer vinden!
Zij doen het ook (een handtekening) door middel van een soort label aan de rand van de taart, op een niet al te opvallende plek. Net als in je kleding (het merkje). Zag er erg leuk uit!

Ja toevallig heb ik dat ook gezien. En ik vond het niet leuk. Soms gewoon zonde van de taart. Maar dit is natuurlijk mijn mening

Hier kan je het vinden. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70310

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

18

wow wat een reacties.

dat blaadje onder je taart is ook een leuk idee.

mijn idee was idd om het niet bovenop te doen maar aan de zijkant of iets.

ik heb voor mn schoonzus voor 100 man cake (gewone simpele) gebakken.
of voor verjaardagen in de buurt bak ik af en toe taart. maar ik wil wel laten zien dat ik ze heb gemaakt :D

ik denk toch maar dat ik onder de taart iets doe.

iedereen bedankt voor je reactie.

ik moet eens goed uitzoeken hoe foto;s ik erop zet. theoretisch weet ik het :D

groetjes yvon

19

Ok, dan move ik nu alsnog je topic naar Taartdecoratie algemeen, in V&A past het nu niet meer (als het daar al had gepast ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

Fantastisch die taarten van Saks! en dat van dat labeltje vind ik helemaal bij zijn stijl passen. Op andere ontwerpen staat dat niet, een beetje als een vlag op een modderschuit :-)

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

21

Misschien niet meer nodig, maar in ieder geval zou ik geen plaatje in Word plaatsen en dan sturen!

Ik zou eerst iemand zoeken die het voor je kan maken, dan naar de gewenste aanleverspecificaties vragen.

Plaatjes in Word plaatsen zorgt alleen maar voor slechte resolutie, een (goed) ingescande afbeelding moet zo te bewerken zijn voor iemand die dit kan printen. Ik neem aan dat iemand die op deze manier kan printen ook de juiste programma's (dus niet Word) heeft om een zo mooi mogelijke print te cre

22

Bij sommige taarten plak ik ook mijn logootje. Ideetje van lief geweest en hij heeft in publisher de logootjes gezet (4,5 cm breed 1 cm hoog op 1 A4tje 80 stuks opslaan in pdf en dan versturen) en uit laten printen op frosting sheet door Carin.

Mocht je dit lastig vinden dan heeft lief aangeboden dit voor je te doen ;).

Life is uncertain... do the wud first! ;)